نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:40

حضور مردم در صحنه‌های ملی و سیاسی بزرگترین رفراندوم است

آرادان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های ملی و سیاسی بزرگترین رفراندوم است، گفت: کسانی که دم از رفراندوم می‌زنند سیل عظیم جمعیت را در نماز عید فطر پشت سر رهبری نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری، بیان کرد: امام (ره) درباره این شهید بزرگوار فرمودند «مطهری پاره تن من بود و خلاصه وجود من محسوب می شد» و این نشان از عظمت شخصیت والای این شهید دارد چرا که امام درباره کمتر شخصیتی این چنین سخن می‌گفتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) درباره ایشان فرمودند «تمام آثار و کتاب‌های ایشان ۱۰۰ درصد اسلامی است»، افزود: مطهری شخصیتی بود که امام (ره) فرمودند «امید آینده بود» اما دشمن چنین شخصیت‌هایی را از ما گرفت و نگذاشت که بهشتی‌ها، مطهری‌ها، مفتح‌ها، قدوسی ها و.. برای ما بمانند.

کجای دنیا برای هر مسئله‌ای به نظر مردم مراجعه می‌شود؟

امام جمعه آرادان همچنین ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید سعید فطر و در جمع دانشجویان و جوانان، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخ کسانی که دم از رفراندوم می‌زنند، را اینگونه دادند که کجای دنیا برای هر مسئله‌ای به نظر مردم مراجعه می‌شود؟

شریفی نیا افزود: امام خمینی (ره) را همه دوست داشتند و زمانی که آمدند ۳۵ میلیون نفر جمعیت ایران عاشق ایشان بودند و نیازی به رأی گیری برای جمهوری اسلامی نبود اما ایشان فرمودند که باید جمهوری اسلامی به رأی گذارده شود و ۹۸ درصد مردم به آن رأی دادند.

وی افزود: در بسیاری کشورها مانند همین عربستان کسانی حکومت را به دست دارند که مردم قبول شأن ندارند و در کشورهای مدعی بعضاً به ۳۰ الی ۴۰ درصد آرا کسی رئیس جمهور می‌شود که نمونه آن بایدن رئیس جمهور آمریکا است.

استعمار انگلیس، جهالت و دشمنی

امام جمعه آرادان بیان داشت: آیا سیل جمعیتی که در مصلای تهران و خیابان‌های منتهی به آن پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستادند، بزرگترین رفراندوم نیست؟ کسانی که مدام شعار می‌دهند این تصاویر و حضور مردم را ببینند.

شریفی نیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که مردم یک کشور سلایق مختلف دارد و نگاه‌های مختلف بر آن کشور حاکم است لذا ایرادی ندارد که کسی درباره موضوعات نظر بدهد اما باید در کنار هم مهربانانه زندگی کنیم و حدود اسلامی را رعایت کنیم. به حمد الله وضعیت امروز خیلی بهتر شده و کماکان نیز از بانوان مان می‌خواهیم که موضوع حجاب و عفاف را بازهم جدی تر بگیرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مدفون در بقیع بیان داشت: وهابیت بی خرد، کوته فکر، متعصب و متحجر، این فرقه ضاله منحرف تأسیس شده از طریق استعمار انگلیس با جهالت و دشمنی نسبت به اهل بیت (ع) وارد بقیع در مدینه شده و قبور ائمه مظلوم (ع) را تخریب ساختند و مصیبتی برای شیعیان رقم زدند آن هم به بهانه شرک و ساختن مقبره؛

شجره خبیثه وهابیت روز به روز تضعیف می‌شود

امام جمعه آرادان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر اینها قدرت و جرأت پیدا می‌کردند، قبر مطهر پیامبر (ص) را هم با خاک یکسان می‌ساختند، تاکید کرد: وهابیت می‌گویند که اگر کسی به زیارت امام رضا (ع) یا پیامبر (ص) برود شرک است اما خودشان در برابر طاغوت‌های زمان کرنش کرده و در برابر آمریکا خاکساری می‌کنند و آن را شرک نمی‌دانند.

شریفی نیا این افکار را پوسیده و خرافی دانست و گفت: فردا روز مصیبت عالم اسلام است هرچند شجره خبیثه وهابیت روز به روز تضعیف می‌شود و اگر در دولت حجت الاسلام رئیسی نیز اقداماتی را صورت داده‌اند آن هم بعد هم از هفت الی هشت سال، از موضع ضعف است وگرنه اگر آن قدرت هشت سال قبل را داشتند پای میز مذاکره و روابط نمی‌آمدند، ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که تسلیحات عربستان روزی به دست مجاهدان خدا خواهد افتاد همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب مردم ایران نقطه آغاز برای انقلاب حضرت حجت (عج) در جهان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173932

مهمترین اخبار ایران و جهان: