نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 13:06

صدور ۱۴۶ فقره اخطاریه زیست محیطی به صنایع استان مرکزی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۱۴۶ فقره اخطاریه زیست محیطی برای صنایع استان خبر داد.

یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی تشدید آلودگی هوا در فصول سرد ایجاد پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده‌ها است؛ بر همین اساس اجرای طرح پایش شبانه صنایع استان به منظور بررسی وضعیت زیست‌ محیطی واحدهای صنعتی و جلوگیری از ایجاد آلودگی احتمالی در حال انجام است.

وی افزود: در این پایش‌های شبانه صنایع بررسی‌های لازم در خصوص وضعیت سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند، خروجی پساب، خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی و فیلتراسیون انجام می‌شود.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: اخطارهای لازم به مراکزی که مورد پایش قرار می‌گیرند و الزامات زیست محیطی را رعایت نکرده باشند صادر می‌شود و در صورت عدم توجه به اخطاریه اقدامات قانونی بعدی صورت می‌گیرد.

یوسفی با بیان اینکه صنایع باید ضوابط و قوانین زیست‎ محیطی را رعایت کنند ادامه داد: واحدهای صنعتی ملزم به اجرای قانون هستند و نباید باعث آلوده شدن محیط زیست شوند در غیر این صورت با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست برابر قوانین و مقررات برخورد انجام می‌شود.

وی بر اهمیت پیشگیری و کنترل آلودگی منابع زیستی تأکید کرد و یادآور شد: پایش و بازدید کارشناسی بیش از یک هزار و ۷۲۸ واحد صنعتی و خدماتی در ۹ ماه گذشته انجام و منجر به صدور  ۱۴۶ فقره اخطاریه رفع آلودگی شده و برخی از این واحدها نیز به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 935576

مهمترین اخبار ایران و جهان: