نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 17:11

سعه صدر از شاخصه‌های مهم نمایندگان مجلس است

امام جمعه تربت‌حیدریه با بیان این که هرکسی سعه صدر ندارد، انتقاد پذیر هم نیست، گفت : سعه صدر از شاخصه‌های مهم نمایندگان مجلس است.

به گزارش خبرگزاری فارس ازتربت حیدریه،  حجت الاسلام سید محمد معلمی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان تربت‌حیدریه خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب  نکنند و اگر مناظره و نقد گفتمانی نسبت به یکدیگر دارند تحمل کنند، در عین حال گاهی مشاهده می‌شود برخی نامزدهای انتخاباتی وقتی می‌بینند رقیب سرسختی دارند هر چه می‌توانند علیه رقیب سخن می‌گویند و حتی به دروغ، تهمت می زتند و این در شٱن یک نامزد انتخاباتی نیست. 

وی گفت : بداخلاقی و عصبانیت در شٱن وکلای ملت نیست و از شاخصه‌های مهم مدیریت بر جامعه به‌خصوص در نمایندگان مردم، سعه صدر و تٱمل است. 

معلمی بیان کرد: مسئولان و علی الخصوص نامزدهای انتخاباتی برای آرامش و وحدت و حفظ سکینه روحی خودشان هم باید صبر را پیشه کنند. 

وی افزود: سعه صدر یعنی شنیدن صدای مخالف و گاهی می‌بینیم صدای مخالف و یا جناح مخالف حرفی خلاف واقعیت می‌زند و انسان دارای سعه صدر عصبانی نمی‌شود و در وقت مقتضی پاسخ قانع کننده می‌دهد. 

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: برای رعایت اخلاق و اصول انسانی و دینی با متانت و با اخلاق اسلامی با هم برخورد کنند، در عین حال کسی که سعه صدر ندارد، انتقاد پذیر هم نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1658032

مهمترین اخبار ایران و جهان: