نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 17:42

وزیر کشور: نگاه از بالا به پایین در مسوولان نباید وجود داشته باشد

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور حساسیت ویژه‌ای به آذربایجان شرقی دارند، گفت: ما خادم مردم هستیم و نگاه از بالا به پایین در مسوولان نباید وجود داشته باشد و همه مدیران باید بدانند که هیچ لحظه‌ای را نباید از دست بدهیم و اصلا چنین حقی نداریم و باید نیازها و کمبودها را شناسایی کرده و رفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز احمد وحیدی بعد از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در استان آذربایجان‌شرقی یکپارچگی، اتحادو هماهنگی را شاهد هستیم که قطعا به خاطر مدیریت نماینده ولی‌فقیه در این استان است و خدا را شاکر هستیم که ما برخوردار از این روحانی در کشور هستیم که در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و مردم تلاش می‌کند. 

وی با بیان اینکه امروز روز دیگری است، برادر عزیزم آقای خرّم از میان ما رفتند ولی در مدت خدمت خود کارهای زیادی را انجام داد، افزود: خیلی از کارها را انجام دادند و برای خیلی‌ها فرصت نشد. 

اقدامات خرم در آذربایجان شرقی

وزیر کشور ادامه داد: کسب رتبه‌های  اول در سرمایه‌گذاری خارجی، نوسازی مدارس، پژوهش و فناوری، امضای ۲۳۰ همت در سفر ریاست جمهور، اجرای طرح انتقال آب ارس، قطار تبریز به میانه، تکمیل طرح‌های آبی، توسعه شبکه پایاب سدها، اجرای فاز اول آزادراه تبریز به مرند و غیره از جمله کارهای انجام گرفته است. 

راه خدا بن‌بست ندارد

وی بیان داشت: وقتی یک مدیر جهادی بر سر کار قرار می‌گیرد دیگر بحث تحریم مطرح نیست و کاری تعطیل نمی‌شود زیرا انقلاب و امامین انقلاب به ما یاد داده‌اند که در راهی جهاد کنیم و به ناامیدسازی دشمن کاری نداشته باشیم زیرا راه خدا بن‌بست ندارد. 

وحیدی با اشاره به اینکه طبق فرمایش امام رحمت‌الله، راه خدا بن‌بست ندارد و باید در این راه بدون هراس جلو رفت، گفت: شهادت شهد شیرینی است که همه طالب آن است؛ سردار دل‌ها یادتان است در به در دنبال شهادت می‌گشت! این همان مردم ماست. 

پیروزی در پیروزی است 

وی به وصیت‌نامه‌ شهیدی مبنی بر اینکه اگر قطعه قطعه‌ام کنند باز خواهم گفت اسلام پیروز است، گفت: حال ما با این وضعیت باید ناامید شویم؟ مگر این نیست که پیروزی در پیروزی است؛ تاریخ انقلاب ما نیز همین است! همان‌طور که رهبری فرمودند نزدیک قله هستیم خسته نشوید.

وزیر کشور افزود: رهبری که به خاطر ما نگفته است که نزدیک قله هستیم! این واقعا است و ما واقعا نزدیک قله‌ایم. 

وی با بیان اینکه این پیروزی و مقاومت در برابر چهارمین ارتش دنیا را نمی‌بینید؟ افزود: آیا این جز تحقق وعده الهی است؟ این جز ایمان راسخ و پایدار اشخاصی مثل آقای خرّم است؟ 

وحیدی ابراز کرد: امروز کشور این است که ما در اوج قله عزت برسیم! این یمنی‌ها را می‌بینید چقدر قوی در میدان هستند و بدون هراس به موجودات خبیث حمله می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کار دنیا را ببینید که کسانی که جلوی نسل‌کشی در غزه می‌ایستند را تروریست می‌نامند.

توقف مطلقا ممنوع است

وزیر کشور بیان داشت: در چنین وضعیتی توقف مطلقا ممنوع است و ناامیدی منتفی به طور کامل است و حرکت جهادی مستمر امیدوارانه برای ترسیم آینده رو به جلو باید با سرعت انجام گیرد زیرا همان‌طور که رهبری فرمودند ما در پیچ تاریخی هستیم.

وی متذکر شد: امروز با ندای بلند رهبر معظم انقلاب، ملت ما بیدار و تسلیم‌ناپذیر هستند و این در واقع واقعیت انقلاب ماست. 

وحیدی اذعان داشت: دولت به یمن بهره‌گیری از همین ارزش‌ها در میدان است و تلاش می‌کند و با همان ارزش عزت‌آفرین جلو می‌رود زیرا دولت ما از مردم و برای مردم است. 

مردم در انتخابات حضور دشمن‌شکن خواهند داشت

وی متذکر شد: انتخابات نقطه تعیین کننده مهمی است و باید ملت یکصدا جلو روند و این حضور آنها حتما دشمن‌شکن خواهد بود. 

وزیر کشور یادآور شد: همه حکومت‌های تروریستی و دشمنان انقلاب مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی از حضور مردم در انتخاب می‌ترسند زیرا آنها به خوبی می‌بینند که این مردم انقلابی هستند و با حرکت خود انقلاب را آفریدند. 

وی بیان کرد: آقای خرّم خود نمونه یک نیروی انقلابی بود! تا آخرین نفس برای انقلاب تلاش کرد؛ در رخت مریضی کارهای نیمه‌تمام را بررسی می‌کرد. 

وحیدی گفت: آقای رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز همین رویه را با قدرت زیادی انجام خواهد داد؛ او در حوزه فرهنگی و اقتصادی و سیاسی همیشه خوش درخشیده و در مسوولیت‌های خود منشا خیر و برکت است.

رحمتی اهل تعامل، خوش‌رو و خوش‌فکر است 

وزیر کشور گفت: آقای رحمتی اهل تعامل، خوش‌رو و خوش‌فکر است و در سازمان خصوصی‌سازی کارهای ارزشمندی انجام داده است و در این مدت کوتاه 60 همت برای احیا آماده کرده بود.

آذربایجان قلب تپنده ایران است 

وی ابراز کرد: سکان کار در دست استاندار جدید است و کارها باید با قدرت و صلابت انجام گیرد؛ آذربایجان، آذربایجان است؛ آذربایجان قلب تپنده کشور ماست و جایگاه بسیار حساس و مهمی دارد و یک نقطه مهم در اقتصاد و مسائل ژئوپلوتیک دارد و یک جایگاه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و مهد تمدن و مهد عاشورائیان است و به حق که نام لشکر عاشورا برازنده روحیه مردم آذربایجان است. 

وحیدی گفت: آذربایجان در طول تاریخ کشور همیشه تعیین کننده بود و باید همچنان به عنوان قطب مهم اقتصادی و دانشی و فرهنگی و مذهبی بدرخشد و این ظرفیت بزرگی است که در این استان داریم از این‌رو کارها باید با قدرت و شدت ادامه داشته باشد واین ظرفیت بزرگی است که در این استان داریم از این‌رو کارها باید با قدرت و شدت ادامه داشته باشد.

حساسیت رئیس جمهور نسبت به آذربایجان‌شرقی

وی با تاکید بر اینکه ریاست جمهور حساسیت ویژه‌ای به استان آذربایجان‌شرقی دارد، گفت: آن استقبال بی‌نظیر مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان هیچ وقت فراموش نمی‌شود. 

وحیدی خاطرنشان کرد: همه مدیران باید بدانند که هیچ لحظه‌ای را نباید از دست بدهیم و اصلا چنین حقی نداریم و باید نیازها و کمبودها را شناسایی کرده و رفع کنیم. 

مدیران باید در جمع مردم باشند

وی با تاکید بر حفظ روحیه مردمی گفت: مردم‌سالاری دینی یک روحیه برای مدیران است که باید در جمع مردم باشند و خود را جدا از مردم ندانند و این باید سبک همه مدیران باشند چطور که این رویه در آقای خرّم جاری بود. 

وی متذکر شد: ما خادم مردم هستیم و نگاه از بالا به پایین در مسوولان نباید وجود داشته باشد. 

وزیر کشور ادامه داد: کسی که مسوول است در واقع خادم مردم است و کسی که مسوول شده است و خدمتگزار مردم شده است جای شکر دارد. 

وی گفت: ایجاد هیات‌های اندیشه‌ورز مردمی و گرفتن نظر از آنها باید در بین مسوولان باشد و قطعا این روحیه مردمی است که درواقع مردم سالاری دینی را محقق می‌کند. 

وحیدی ابراز کرد: در انتخابات با روحیه مردم سالاری دینی یک شگفتی دیگر را از مردم شاهد خواهیم بود. 

برای دیدن گزارش تصویری آیین معارفه استاندار آذربایجان شرقی اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647376

مهمترین اخبار ایران و جهان: