نیوز سیتی!
01 بهمن 1402 - 11:10

۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهرهای گلستان درحال احداث است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی گلستان سه هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حال احداث است که بیشتر آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سید محمد حسینی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه ۹۶ واحدی بهارستان این شهر اظهارکرد: بنیاد مسکن گلستان در دولت سیزدهم در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، متولی احداث مسکن در روستاها و شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری اداره کل راه و شهرسازی است.

وی تصریح کرد: در کنار شهرهای کوچک، احداث مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای گرگان، آق‌قلا، کردکوی و گنبدکاووس نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بر عهده بنیاد مسکن است و در این شهرها این طرح در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به عملیات اجرایی بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرهای گلستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی در شهرهای استان گلستان آغاز شده و اغلب آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تامین زمین در شهرها را یکی از مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: در برخی از شهرهای استان گلستان با کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان موثر مواجه هستیم.

حسینی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: در روستاهای گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی صورت گرفته و تاکنون ۲۰ هزار پروانه ساخت در روستاها صادر شده که از این تعداد ۱۵ هزارو ۵۰۰ متقاضی در دو سال اخیر به بانک‌های عامل معرفی شدند و انعقاد قرارداد ۱۴ هزار متقاضی با بانک‌ها انجام شده‌است.

وی بیان کرد: تاکنون عملیات سفت‌کاری در ۹ هزار واحد مسکونی روستایی به پایان رسیده و با توجه به اعتبارات متمم ۱۴۰۲، روند احداث مسکن در روستاها شتاب بیشتری می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به پروژه‌های مسکن ملی در شهر گنبدکاووس ابرازکرد: دو پروژه ۹۶ واحدی بهارستان و ۲۱۰ واحدی نگارستان در شهر گنبدکاووس پیش‌بینی شده‌است که زمین پروژه نگارستان تحویل بنیاد مسکن شده‌است و واریز وجه توسط متقاضیان موثر انجام شده‌است و عملیات اجرایی آن آغاز شده‌است.

وی یادآور شد: پروژه ۹۶ واحدی بهارستان تاکنون بیش از ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امروز تعیین واحدها به متقاضیان بر اساس زمان واریز وجه در حال اجرا است و عدالت در تعیین این واحدها به متقاضیان اجرا خواهد شد.

حسینی خاطرنشان‌کرد: این پروژه در بلوک‌های ۱۶ واحدی و میانگین مساحت ۹۰ تا ۱۰۱ مترمربع در چهار طبقه روی پیلوت احداث شده‌است و با اجرای آسانسور،سپتیک و محوطه‌سازی، حدود ۹ میلیون تومان برای هرمترمربع برای متقاضی هزینه شده‌است که آورده متقاضی ۳۲۰ میلیون تومان و تسهیلات بانکی آن ۵۵۰ میلیون تومان است. 

وی گفت: کیفیت، زمان و قیمت مناسب در اجرای این پروژه و دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولویت ما است و واحدهایی که امروز در پروژه بهارستان گنبدکاووس تعیین واحد می‌شوند تا پایان سال به متقاضیان تحویل می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1644332

مهمترین اخبار ایران و جهان: