نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 12:13

جاده خراسان‌شمالی به شمال بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: محور چمن بید - جنگل گلستان در محدوده دیوار سنگی که طی سیلاب اخیر خسارت دیده بود بازگشایی شد و زیر بار ترافیک رفت.

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بازسازی موقت سیل بردگی محور چمن بید - جنگل گلستان به طول ۵۰۰ متر به پایان رسید و نصب علائم ایمنی و خط کشی محور نیز انجام شد.

وی گفت: برای بازسازی موقت سیل بردگی محور چمن بید - جنگل گلستان ۵۰۰ تن آسفالت و حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی زیرسازی، هدایت آب های سطحی و ... محور مذکور به صورت امانی اجرا شده است، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی احداث دریواسیون در سیل بردگی محور چمن بید - جنگل گلستان توسط تیم راهداری استان اجرا شد.

وی به اجرای عملیات راکفیل به طول ۵ هزار متر مکعب اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ۲ هزار مترمکعب از نخاله های به جا مانده از سیلاب پاکسازی شده و زیر اساس در طول ۴۵۰ متر و به میزان ۵۰۰ مترمکعب اجرا شده است.

این مقام مسئول، حریم زنی و پروفیله کردن مسیر را به طول ۵ هزار متر برشمرد و تصریح کرد: ۵۰۰ متر مکعب پیکورزنی و دیوار ساحلی واژگون شده توسط سیل در بستر رودخانه و اصلاح مسیل رودخانه از جمله اقدامات دیگر در این محور است.

مشتری افزود: ۵۰ راهدار و ۳۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین طی این مدت برای بازسازی موقت سیل بردگی محور چمن بید - جنگل گلستان فعالیت کردند.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587241

مهمترین اخبار ایران و جهان: