نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 18:33

فرانسه: کریدور بشردوستانه برای غزه لازم است

وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفت که کمک‌رسانی به غیرنظامیان غزه از طریق یک کریدورمی‌تواند به آتش بس منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی از لزوم ایجاد کریدور بشر دوستانه برای ساکنان غزه سخن گفت.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفت که برای رساندن کمک به غیرنظامیان غزه به یک کریدور بشردوستانه نیاز است و ایجاد آن می‌تواند به آتش بس منجر شود.

کولونا در نشست «صلح قاهره» به میزبانی مصر درباره تشدید جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: «توزیع کمک‌ها به غیرنظامیان، از آسیب‌پذیرترین‌ها شروع می‌شود، یک کریدور بشردوستانه می‌تواند به آتش‌بس منجر شود.»

وی افزود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به تازگی ۱۰ میلیون یورو کمک بشردوستانه به فلسطینی‌ها اختصاص داده است.

 بر اساس این گزارش، بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به کشته شدن حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۴۴۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

دفتر سازمان ملل برای امور هماهنگی‌های انسانی اعلام کرد حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.

مطابق این آمار، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری باریکه غزه اکنون آواره‌اند. دفتر هماهنگی‌های انسانی سازمان ملل تأکید کرده قطع برق و منع واردات سوخت به غزه اثرات مخربی روی نظام سلامت و دسترسی به آب آشامیدنی سالم خواهد داشت.

در این بیانیه تصریح شده است: «افزایش مصرف آب از منابع ناسالم احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و شیوع آن را بالا می‌برد.»

پیشتر آژانس پناهندگان سازمان ملل هم در بیانیه‌ای درباره شرایط وخیم در نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد ۱۲ نفر از کارکنان این سازمان طی ۱۲ روز گذشته جانشان را از دست داده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545541

مهمترین اخبار ایران و جهان: