نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 21:41

تقویت ابعاد فرهنگی دانشگاه نیازمند برنامه منسجم است

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تقویت ابعاد فرهنگی دانشگاه نیازمند برنامه منسجم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبی احمدی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست تحلیل و تبیین اغتشاشات که با حضور مشاور عالی فرمانده کل سپاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، اساتید دانشگاهی، مسئولان سایر دستگاه‌های آموزشی، بسیج دانشجویی و تعدادی از دانشجویان که در دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: باید بدانیم که مطالبه‌گری اساس انقلاب اسلامی بوده و بر همین اساس تا به امروز شکل گرفته است.

وی افزود: اگر از روحیه مطالبه گرانه‌ای که اساس انقلاب اسلامی بوده دست بکشیم یعنی از آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب و امام خمینی (ره) جدا شده‌ایم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی براساس رویکرد مطالبه گری به وقوع پیوست و امروز بسیاری از مردم از مردم مطالبه گری می‌کنند اما شبکه‌های معاند از این اقدامات به نفع خود سو استفاده می‌کنند.

احمدی با تاکید بر پیشرفت همه جانبه ایران از زمان انقلاب تاکنون، خاطر نشان کرد: در زمانی ایران برای فروش نفت با مشکل مواجه بود و حتی پول فروش نفت خود را نمی‌توانست دریافت کند اما امروز دشمن شاهد قدرت ایران بوده و این مسئله برای آنها قابل تحمل نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران تمام معادلات دشمن را بهم ریخته، گفت: دولت سرکار آمده دولت مقتدری است که با اخم و لبخند دشمن متأثر نمی‌شود و به طور محکم و استوار پای آرمان‌ها ایستاده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون توطئه‌های بسیاری علیه ایران شکل گرفته اما در این مسیر ناکام بوده و در اعتراضات اخیر کشور با وجود غمگین شدن از اتفاقات ناگوار اما نگران نیستیم زیرا می‌دانیم که کاری از پیش نخواهند برد.

احمدی با بیان اینکه ایران قوی شده و به خودکفایی رسیده، اضافه کرد: با وجود تلاش‌های دیرینه بسیاری که دشمن برای عدم دسترسی ایران به تجهیزات انجام داده اما امروز ایران به درجه‌ای رسیده که علاوه بر رفع نیازهای خود توان رفع نیاز سایر کشورها را نیز داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید ابعاد فرهنگی را تقویت کنیم، بیان کرد: همان طور که فتنه‌ی دشمن در ایام دفاع مقدس به رشد و خودکفایی کشور کمک کرد فتنه اخیر در کشور نیز می‌تواند به تقویت کشور کمک کند اما در دانشگاه‌ها به عنوان یک محیط فرهنگی باید برنامه‌های منسجم داشته باشیم و به لحاظ فرهنگی تقویت شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941341

مهمترین اخبار ایران و جهان: