نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 11:32

جمع آوری کومه های غیرمجاز شکارچیان از سواحل غرب گلستان

بندرترکمن- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از جمع آوری کومه های غیرمجاز در سواحل این شهرستان خبر داد و گفت: با حمایت مسئولان قضایی این اقدام استمرار خواهد داشت.

علی بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماموران محیط زیست به عنوان ضابط خاص قضایی تعدادی از کومه های متعلق به شکارچیان غیرمجاز در کرانه خلیج گرگان را جمع آوری و با حمایت دستگاه قضایی این روند ادامه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن افزود: کرانه‌های ساحلی خزر در حوزه بندرترکمن جزو محدوه پناهگاه حیات وحش میانکاله محسوب می‌شود و طبق قانون شکار در آن ممنوع است.

وی همچنین گفت: نصب و ایجاد هر گونه سازه به عنوان کمینگاه در شکارگاه ممنوع است اما برخی سودجویان با استفاده از اقلامی شبیه نی و گونه‌های نیزاری مبادرت به ساخت کومه های غیرمجاز برای کمین و شکار پرندگان می‌کنند.

بیانی با بیان اینکه خلیج گرگان از مهم‌ترین و ارزشمندترین زیستگاه‌های فصلی پرندگان مهاجر کشور است، افزود: هر ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان یکی از دغدغه‌های مهم سازمان حفاظت محیط زیست، اتخاذ تدابیر مناسب برای جلب همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها و جوامع بومی و محلی برای حمایت از این پرندگان و جلوگیری از شکار غیرقانونی آنها است.

خلیج گرگان تنها خلیج دریای خزر در محدوده جغرافیایی ایران و استان گلستان است که به دلیل پسروی زیاد آب و ناتوانی در اجرای طرح‌های مناسب و کارشناسی، فاصله چندانی با خشکی کامل ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909985

مهمترین اخبار ایران و جهان: