نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 18:21

پیشنهاد رتبه بندی مدارس اردبیل و انتخاب مدیران را داده ایم

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ما پیشنهاد رتبه بندی مدارس و انتخاب مدیران توانمند را به دور از نگاه سفارشی داده ایم و امیدواریم در همین راستا برنامه‌ها و هدفگذاری ها به شکل مناسب انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان درس پژوهی و الگوهای برتر تدریس در جمع فرهنگیان اردبیل اظهار کرد: اصلی ترین دغدغه پیش روی ما نظام تعلیم و تربیت است چرا که آینده این کشور در گرو توجه و تمرکز جدی در حوزه تعلیم و تربیت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نسبت به امر تربیت و آموزش فرزندان خود دل نگران هستند و ما باید به نحوی عمل کنیم تا در این حوزه بیشترین سرمایه گذاری و حساسیت و دقت در فعالیت‌ها انجام شده و عقب ماندگی‌ها نیز جبران شود.

استاندار اردبیل افزود: نمرات نهایی و نتایج کنکور ما اصلاً مطلوب و مناسب نیست و باید ایراد کار را با نگاه تخصصی پیدا کنیم تا کاستی‌ها برطرف و در سال‌های آینده رتبه بیست و پنجم و بیست و ششم استان در کشور به یک رتبه رضایت بخش ارتقا یابد.

عاملی بیان کرد: در این حوزه تنها آموزش و پرورش نمی‌تواند بار مسئولیت سنگین را عهده دار شود بلکه بهتر است همه پای کار بیایند و به دور از نگاه سیاسی، حزبی و یا جریان خاص بتوانیم آموزش و پرورش را از این شرایط نجات دهیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در دهه‌های اخیر آموزش و پرورش به باشگاه سیاسی تبدیل شده و میدان آمد و رفت مدیران را گاه ناکارآمد و غیرتخصصی شاهدیم که این رویه باید اصلاح شود.

استاندار اردبیل گفت: تنها استاندار نمی‌تواند در این زمینه وارد میدان شود چرا که در ماجرای اخیر معاون سیاسی وزیر کشور همه مشاهده کردند که چه فشارهایی متوجه وزیر و معاونش شد.

عاملی اظهار کرد: عزم ما در ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت جدی است ولی واقعیت این است که معلمان، مدیران، اولیای دانش آموزان و خود دانش آموزان باید در این مسیر توان مضاعفی را به کار گرفته و به تدریج رویه اصلاح را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و تمرکز در اعتلای جایگاه معلم و بکارگیری مدیران باانگیزه می‌توان فرآیند موجود را اصلاح کرده و حواشی را از ناف آموزش و پرورش قطع کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در دولت سیزدهم انگیزه کار برای رسیدن به مقصود نهایی و هدف متعالی وجود دارد و ضروری است خود متولیان آموزش و پرورش در قالب مجمع مشورتی به مسئولان استانی راهکار ارائه کرده و به ارتقای این وضعیت کمک کنند.

عاملی از شکل گیری سه کارگروه ارتقای آموزشی، تربیتی و تعالی مدرسه در زیرمجموعه شورای آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: در کنار ارائه این راهکارها برای توانمندسازی آموزش و پرورش بهتر است سرانه فضای آموزشی نیز در استان ارتقا یابد چرا که چهار مترمربع و حتی ۲.۵ مترمربع در برخی شهرستان‌ها سرانه مناسب و آبرومند نیست.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیران مدارس نیز باید نسبت به برپایی کلاس‌های تقویتی اقدام کرده و دانش آموزان را مهیای دو رویداد امتحانات نهایی و کنکور کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ما پیشنهاد رتبه بندی مدارس و انتخاب مدیران توانمند را به دور از نگاه سفارشی داده ایم و امیدواریم در همین راستا برنامه‌ها و هدفگذاری ها به شکل مناسب انجام شود.

عاملی گفت: در سال تحصیلی جدید علاوه بر ادامه اجرای طرح درس پژوهشی باید الگوهای برتر تدریس در یک حرکت جمعی مورد توجه معلمان و دبیران مقاطع مختلف قرار گیرد تا از تجربیات همدیگر بتوان استفاده کرد.

وی افزود: توسعه متوازن و رفع ناترازی در حوزه تعلیم و تربیت بسیار مهم و حیاتی است و دانش آموز ما باید به اهمیت علم به عنوان سرمایه و ثروت تمام نشدنی اعتقادی راسخ داشته باشد.

استاندار اردبیل آینده کشورها را منوط به توسعه علم، خلاقیت و نوآوری‌ها دانست و بیان کرد: ۴۰ درصد مشاغل امروز در آینده وجود خارجی ندارد و در این مقطع هوش مصنوعی تعیین کننده تحولات جهانی است و بهتر است هماهنگ با نظام تحولی آموزش و پرورش دنیا هدفگذاری مناسبی را در کشورمان انجام دهیم تا از قافله توسعه عقب نمانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477585

مهمترین اخبار ایران و جهان: