نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 15:38

صید غیرمجاز ماهی از رودخانه گاماسیاب/ بازداشت صیادان غیربومی

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: در جریان سیلابی شدن رودخانه گاماسیاب و ورود ماهیان مزارع پرورش ماهی به آن صیادان غیربومی اقدام به صید غیرمجاز کردند.

عزیز قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در جریان سیلابی شدن اخیر رودخانه گاماسیاب نهاوند تعدادی زیادی از ماهیان مزارع پرورش ماهی وارد این رودخانه شدند و همین باعث افزایش آبزیان گاماسیاب شد.

وی گفت با افزایش ماهی‌های رودخانه تعدادی از صیادان اقدام به صید ماهی قزل‌آلا کردند که در بلندمدت این مساله باعث آسیب به اکوسیستم منطقه می‌شود.

رئیس حفاطت محیط زیست نهاوند با بیان اینکه تعداد زیادی از این صیادان غیر بومی بودند گفت: با انتشار خبر آسیب به شیلات و رها شدن ماهیان در رودخانه گاماسیاب تعداد زیادی حتی از شهرهای شمالی استان برای صید ماهی به نهاوند آمدند که تعدادی از آنها به خاطر صید غیر قانونی دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه صید با موتور برق و تور باعث صدمه و از بین رفتن ماهیان موجود در رودخانه می‌شود افزود: با گشت‌های نظارتی  که در مسیر گاماسیاب اجرا شد چند نفر که صید غیر اصولی داشتند دستگیر و به قید تعهد آزاد شدند که در صورت تکرار تخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

قیاسی با بیان اینکه افزایش ماهی در رودخانه گاماسیاب باعث احیاء محیط زیست منطقه می‌شود گفت: هنگامی که ماهی‌ها در داخل رودخانه افزایش یابند پرندگانی مانند لک‌لک‌ و یا مرغ ماهیخوار به منطقه آمده و به دنبال آن جانوران دیگری ورود پیدا می‌کنند و اکوسیستم منطقه جانی دوباره می‌گیرد و برعکس از بین بردن ماهی‌ها تعادل اکوسیستم را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی گفت: به منظور حفظ تعادل اکوسیستم از مردم می‌خواهیم از صید ماهی خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188485

مهمترین اخبار ایران و جهان: