نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 19:48

۸۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص یافت

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: ۸۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به پروژه‌های اولویت‌دار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور و تخصیص اعتبارات برای طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار در اردبیل اظهار کرد: به صورت مستمر گزارشی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشرفت پروژه‌های مصوب سفر دریافت می‌کنیم و سعی ما بر این است تا در سال‌جاری بیشترین پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در حوزه‌های مختلف را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد منابع سفر رئیس جمهور برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، توسعه بزرگراه‌ها و تکمیل طرح‌های آبی استان اختصاص یافته تا مطالبات مردم در این حوزه برآورده شود.

استاندار اردبیل گفت: در پروژه راه آهن اردبیل – میانه امسال با تکمیل زیرساخت‌ها و بخش عمده‌ای از فازهای عملیاتی این طرح ریلی امیدواریم شاهد سرعت گرفتن این پروژه و حتی مراحل تکمیلی آن باشیم.

عاملی افزود: در حوزه راه‌ها نیز قرار است ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بزرگراه آماده بهره‌برداری شده و در کنار آن ادامه توسعه بزرگراه شمال به جنوب استان را با تأمین منابع مورد نیاز به صورت ملی شاهد باشیم.

وی در مورد طرح‌های آبی استان نیز خاطرنشان کرد: در مناطق شهری و روستایی طرح‌های آبرسانی امسال به دلیل شرایط خشکسالی با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود و امیدواریم تابستان کم تنش آبی را در استان اردبیل سپری کنیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای تکمیل این طرح‌ها به منابع بیشتری نیاز است که امیدواریم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اردبیل، منابع بیشتری به این طرح‌ها اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری با تمهید مقدمات زمینه سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت را به استان فراهم کنیم تا در فصل کاری و زمان جذب اعتبارات بتوان از این سفر و عایدات آن بیشتر استفاده کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را با اولویت تکمیل کرده و زمینه بهره‌برداری آن را در مناسبت‌های پیش رو فراهم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160441

مهمترین اخبار ایران و جهان: