نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 13:38

بهترین زمان خواب در شب

یک متخصص طب سنتی‌ گفت: بین ساعت 22:۳۰ شب تا ۲:۳۰ بامداد، در بدن ریزش هورمونی صورت گرفته و مغز کارش را دوباره از سر می‌گیرد؛ لذا مهم است که در این زمان طلایی، استراحت کافی داشته باشیم تا در این روند اختلالی ایجاد نکنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، الهام اختری، متخصص طب سنتی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال، ۱۵ درصد از بیماری‌ها را ناباروری تشکیل می‌دهد. از علائم آن می‌توان به درد در ناحیه زیر شکمی یا کمر، انزال زودرس و اضافه وزن اشاره کرد. بروز موهای زائد و آکنه‌های مقاوم به درمان نیز از این عوامل پیشگو هستند؛ یعنی نمی‌توان گفت که این عوامل قطعی نشان‌دهند ناباروری‌ هستند، اما به طور کلی هر چیزی که نشان از اختلالات هورمونی در فرد باشد، می‌تواند خبر از ناباروری بدهد. 

وی افزود: به عنوان یک قاعده کلی، دستگاه تناسلی ما نسبت به شرایط محیطی و سبک زندگی، واکنش نشان می‌دهد. اگر کسی در سابقه خانوادگی خود ناباروری را داشته باشد، بهتر است که در این مورد نیز محتاط‌تر عمل کند.

اختری اظهار داشت: ما با مدیریت سبک زندگی خود می‌توانیم تا حد زیادی احتمال بروز ناباروری را کاهش دهیم. لذا لازم است که ما با برنامه‌ریزی برای سبک زندگی خود، اعم از خواب کافی، فعالیت بدنی و عادت غذایی سالم از این موضوع جلوگیری کنیم. 

وی گفت: ۳۰ درصد علل باروری از طرف آقایان، ۳۰ در صد  از خانم‌ها و ۴۰ درصد دیگر اختلالات لوله‌ای را در بر دارد. وقتی در سنین کم شاهد نامنظمی در قاعدگی دخترمان هستیم، لازم نیست که سریعا با مراجعه به پزشک، روند درمانی هورمونی را پی بگیریم؛ چراکه بیشتر مشکلات با اتکا به سبک زندگی سالم به راحتی کنترل خواهند شد. 

متخصص طب سنتی اظهار کرد: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که فرزند ما به همان انسانی تبدیل می‌شود که ما هستیم. لذا برای اینکه بتوانیم وی را از بیماری‌های مختلف در امان نگه داریم، باید روی سبک زندگی خود تمرکز کنیم و به این روش الگوی درستی را در اختیار  فرزندمان نیز قرار دهیم. 

وی افزود: پیشنهاد من این است که خانواده‌ها در کنار هم و با کمک به هم، عادت‌های خوب را ایجاد کنند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک عادت شکل بگیرد، سه هفته است. قطعا روزهای اول چالش‌های زیادی وجود دارد ولی هرجه بیشتر در مسیر ایجاد یک عادت، مانند شب زود خوابیدن یا شیرینی نخوردن پیش می‌رویم، همه چیز راحت‌تر می‌شود. 

اختری گفت: در اصول طب سنتی ما شش ستون برای  یک زندگی سالم داریم. یکی از این ستون‌ها به خواب کافی در شب مربوط می‌شود. بین ۱۰:۳۰ شب تا ۲:۳۰ صبح، در بدن ما ریزش هورمونی صورت می‌گیرد و مغز کارش را دوباره از سر می‌گیرد. لذا مهم است که ما در این زمان طلایی، استراحت کافی را داشته باشیم تا در این روند اختلالی ایجاد نکنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183141

مهمترین اخبار ایران و جهان: