نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 14:33

مردم از وضعیت آسفالت خیابان‌ها ناراضی هستند

همدان-رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه مردم از وضعیت آسفالت خیابان‌ها ناراضی هستند، گفت: اقدامات شهرداری در حوزه آسفالت قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری ضمن انتقاد از اقدامات ناکافی شهرداری در حوزه آسفالت، خواستار شناسایی نقاط و اصلاح فوری آسفالت معابر سطح شهر شد.

وی با اشاره به خرابی آسفالت معابر شهر، گفت: با توجه به بارش‌های سال گذشته که در خلال آن یخبندان هایی صورت گرفت لایه‌های معابر آسیب دیده و ضعف‌هایی نیز در گذشته وجود داشته که مجموع این موارد باعث نارضایتی مردم از وضعیت آسفالت معابر و چاله‌های شهر شده است.

این عضو شورا با بیان اینکه اکیپ‌هایی در حال لکه‌گیری سطح معابر هستند، افزود: این اقدامات کافی نیست و به فوریت باید نسبت به شناسایی نقاط و اصلاح موانع ناخواسته سطح معابر اقدام شود که شهرداری موظف است نسبت به این امر اقدام کند.

حیدری در این خصوص اضافه کرد: متأسفانه هنوز اراده‌ای از سمت مدیران شهری در این زمینه دیده نمی‌شود که حل این معضلات نیازمند توجه مدیریت شهری و اختصاص بودجه برای این حوزه است.

نبود نیروی فنی کافی ضعف مدیریت شهری همدان

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در ادامه با انتقاد از اینکه شهرداری در برخی از واحدهای فنی به شدت با ضعف نیروی متخصص مواجه است، اظهار کرد: پروژه‌ها و اقدامات فنی نیازمند ناظر و مسئول فنی است که این امر قطعاً مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

حیدری با اشاره به اینکه مساحت روسازی آسفالت شهری همدان یک میلیون متر مربع است، اضافه کرد: متأسفانه برای این حجم مساحت، تنها شش نفر و نیروی فنی آسفالت در شهرداری وجود دارد!

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری ارگان خدماتی است، باید در قبال دریافت عوارض، خدمات‌رسانی مناسبی برای شهروندان داشته باشد اما این وضعیت سطح شهر بویژه آسفالت در شأن مردم همدان نیست که سطح خدمات همدان در این حد پایین باشد و این وضعیت قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از اینکه چاله‌ها و حفره‌های معابر به معضلی برای شهر و شهروندان تبدیل شده است، اظهار کرد: زحمات همکاران شهرداری قابل انکار نیست اما با این تعداد نیرو و با توجه به حجم بالای آسفالت، اقدام قابل توجهی در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با اشاره به سیاست‌های ترافیکی شهر همدان، یادآور شد: شهرداری باید نسبت به اصلاح چرخه برطرف شدن چاله‌های سطح شهر از مرحله گزارش مردم به سامانه ۱۳۷ تا واحد اجرایی، اقدامات صورت گرفته را به شورا گزارش دهد.

حیدری در پایان با تاکید بر لزوم تسریع در راه‌اندازی نرم افزار تلفن همراه سامانه جامع مدیریت آسفالت، یادآور شد: در راستای افزایش انگیزه، مزایای نیروهای فنی نیز باید پرداخت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153241

مهمترین اخبار ایران و جهان: