نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:08

آیین تعزیه خوانی در کرمان برگزار می‌شود

کرمان - معاون سازمان فرهنگی شهرداری کرمان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع)، آیین مذهبی تعزیه خوانی در بوستان مادر شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید ایلاقی با تسلیت ایام شهادت امیرالموُمنین (ع) گفت: به این مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح شهر کرمان و فرهنگسراها برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها آئین سنتی مذهبی تعزیه خوانی است.

او با اشاره به اینکه افتخار داریم چند پارک مهم سطح شهر مرقد شهید گمنام دارد، افزود: مراسم احیای شب‌های قدر در جوار مرقد این شهدا با حضور باشکوه مردم در حال برگزاری است.

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برگزاری آئین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در سالروز شهادت حضرت علی (ع) در کرمان خبر داد و تصریح کرد: این مراسم با همکاری هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار و هیئت محفل زینبیون در جوار مرقد مطهر شهید گمنام بوستان مادر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه مراسم تعزیه خوانی از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه به مدت دو ساعت برگزار می‌شود، افزود: آئین تعزیه خوانی که بیانگر تاریخ اسلام است، همیشه با استقبال بسیار خوب مخاطبان از هر قشر و سنی روبه‌رو شده است.

ایلاقی با اشاره به اینکه شهید گمنام بوستان مادر اسفند سال ۱۴۰۱ در این محل مدفون شده است، اظهار داشت: خوشبختانه از آن تاریخ تاکنون برنامه‌های متعدد فرهنگی مذهبی در این بوستان به صورت مردمی و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140941

مهمترین اخبار ایران و جهان: