نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 14:35

بریز و بپاش بایدن برای اوکراین، قانونگذاران جمهوری‌خواه را شاکی کرد

19 قانونگذار جمهوری‌خواه در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از وی خواستند کمک مالی و ارسال تسلیحات نامحدود به اوکراین را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌المللل خبرگزاری فارس، ائتلافی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکا از دولت بایدن خواستند ارسال کمک و تسلیحات نامحدود به اوکراین را متوقف کند. 

به گزارش وبگاه هیل وابسته به کنگره آمریکا، این قانونگذاران پنجشنبه در نامه‌ای به بایدن نوشتند: برای ابراز نگرانی خود درباره پاسخ آمریکا به اوکراین می‌نویسیم. در طول یک سال گذشته، روسیه تهاجمی را آغاز کرد که چند دهه صلح در اروپا را برهم زده است. ما عمیقاً نگران هستیم که مسیر کمک‌های ایالات متحده به تلاش‌های جنگی اوکراین باعث خطر تشدید بیشتر شود و شفافیت استراتژیک بسیار مورد نیاز را نداشته باشد. 

آن‌ها در نامه خود به خطرات مرتبط با تامین کمک و تسلیحات لازم برای اوکراین اشاره کردند و افزودند چطور ادامه مشارکت آمریکا می‌تواند درگیری بین روسیه  اوکراین را تشدید و جنگ نیابتی با روسیه ایجاد کند. 

قانونگذاران آمریکایی در نامه مذکور اعلام کردند استراتژی تحریم‌ها و کمک طولانی مدت تنها درگیری را طولانی می‌کند و باعث تشدید و خشونت بیشتر می‌شود. آن‌ها در ادامه نامه خود افزودند چطور آمریکا باید بر منابع نظامی و اقتصادی خود تمرکز کند بجای آن که منابع قابل توجه را به یک درگیری خارجی اختصاص دهد. 

در این نامه که ۱۹ قانونگذار جمهوری‌خواه از جمله سناتور مایک لی، سناتور جیم دیوید ونس، سناتور رند پال و لورن بوبرت و ماجوری تیلور گرین اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آن را امضا کردند، آمده است: امنیت ملی و اقتصاد ما یک جایگزین می‌خواهد. کمک‌های بی‌قیدوبند آمریکا به اوکراین باید به پایان برسد و ما قاطعانه با همه بسته‌های کمک در آینده مخالفت خواهیم کرد مگر این که با یک استراتژی دیپلماتیک روشن که برای پایان دادن فوری به این جنگ طراحی شده، مرتبط باشد. 

آن‌ها همچنین از بایدن خواستند تلاش‌های دیپلماتیک بیشتر در حمایت از توافق صلح بین دو کشور درگیر در جنگ را در اولویت قرار دهد. 

این نامه در حالی است که به تازگی هم چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه مثل کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان انتقاد خود را از کمک‌های اخیر آمریکا به اوکراین بیان کرده‌اند. پنتاگون چهارشنبه اعلام کرد ۳۲۵ میلیون دلار به عنوان کمک نظامی بیشتر به اوکراین ارائه خواهد کرد. 

حدود ۱۴ ماه از آغاز جنگ اوکراین گذشته و به‌رغم هشدارهای متعدد مسکو درباره پیامدهای اقدامات کشورهای غربی به رهبری آمریکا، آن‌ها همچنان با ارائه کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به اوکراین بر آتش این جنگ می‌افزایند. 

طبق گزارش‌ها، با توجه به کمک‌ جدید ۳۲۵ میلیون دلاری، مجموع کمک‌های آمریکا به اوکراین از آغاز عملیات ویژه روسیه به ۳۵.۴ میلیارد دلار خواهد رسید. البته پیش از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا کمک‌های نظامی خود به کی‌یف را شروع کرده بود و از ابتدای ریاست‌جمهوری بایدن تاکنون، واشنگتن ۳۶.۱ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی کرده است. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163185

مهمترین اخبار ایران و جهان: