نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 23:38

اردبیل آخر هفته گرمی خواهد داشت/خودداری از صعود به ارتفاعات

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی آخر هفته با توجه به تغییر جهت جریانات و وزش بادهای جنوبی شاهد افزایش دمای هوا در سطح اردبیل خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تغییر جهت جریانات و وزش بادهای جنوبی شاهد افزایش دمای هوا در سطح اردبیل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فردا آسمان استان صاف تا نیمه ابری خواهد بود، گفت: با توجه به شرایط فصلی و محلی در برخی از مناطق استان در ساعات بعدازظهر و عصر و اوایل شب ضمن رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق گاهی توأم با تندباد موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از عصر روز یکشنبه مجدداً سامانه بارشی وارد استان شده و از این رو تا اواسط هفته آینده شاهد کاهش دما و بارش باران در سطح استان خواهیم بود.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس این پیش بینی‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتشار نیست.

وی افزود: به همشهریان و مسافران و کوهنوردان توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات به ویژه قله سبلان و توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1170885

مهمترین اخبار ایران و جهان: