نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 18:09

سفیر اوکراین در لندن: آمار تلفات ارتش اوکراین وحشتناک است

سفیر اوکراین در لندن اعلام کرد: اگر کی‌یف آمار تلفات پس از درگیری مسلحانه با روسیه را فاش کند، این عدد وحشتناک خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر اوکراین در انگلیس امروز یکشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: آمار تلفات ارتش اوکراین «وحشتناک» است.

بر اساس اعلام این رسانه، «وادیم پریستایکو» سفیر اوکراین در لندن در مصاحبه با روزنامه دیلی اکسپرس خبر داد: اگر کی‌ یف آمار تلفات پس از درگیری مسلحانه با روسیه را فاش کند، این عدد وحشتناک خواهد بود.

این دیپلمات اوکراینی گفت: سیاست ما از همان ابتدا این بود که درباره ضرر و زیان بحث نکنیم. وقتی جنگ تمام شد درباره آنها صحبت خواهیم کرد و من فکر می کنم این رقم وحشتناکی خواهد بود.

کشورهای غربی و متحدان آن ها از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) موضع ضد روسی جدی را در پیش گرفته و برای اوکراین کمک تسلیحاتی از جمله سامانه پدافند هوایی، موشک انداز، تانک و سلاح‌های ضدهوای فراهم کرده اند.

مسکو همواره هشدار داده که این اقدام کمکی به پایان مسالمت آمیز جنگ نکرده و تنها به تشدید تنش‌ها و طولانی شدن جنگ دامن می زند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138485

مهمترین اخبار ایران و جهان: