نیوز سیتی!
11 فروردین 1403 - 10:57

تشکیل کمیته ویژه در دولت برای توسعه زیرساخت‌های چابهار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های حوزه چابهار و دشتیاری طی دهه‌های اخیر کمتر توسعه یافته و ضرورت دارد دولت در این زمینه کمیته‌ای ویژه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل دهد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: سیلی که اواخر سال 1402 در شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان رخ داده خسارات جدی به مردم و زیرساخت‌های منطقه وارد کرد و خدمات‌رسانی در این منطقه به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها ضعیف انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: پیرو بازدید میدانی که از مناطق سیل‌زده داشتم، خدمت‌رسانی به مردم صورت می‌گرفت اما نگرانی از این بابت است که زیرساخت‌های این مناطق به کندی توسعه یافته به نحوی که چند دهه قبل که بنده در چابهار مسئولیت داشتم، زیرساخت‌های دشتیاری و پلان هنوز به همان شکل باقی مانده است و قطعاً این موضوع نتیجه بی‌توجهی دولت‌های قبل به منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌های گذشته در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای و آب‌رسانی کم‌کاری و بی‌توجهی کردند و این دولت باید توجه ویژه‌ای به راه‌سازی و ساخت جاده و زیرساخت‌ها کند، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در منطقه ضرورت دارد در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای و آبرسانی محدوده چابهار و دشتیاری به صورت ویژه کار شود تا آب‌های حاصل از سیلاب به راحتی به هدر نرود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا پیشنهادی که به دولت دادیم این بود که کمیته‌ای در این مورد به ریاست معاون اول رئیس‌ جمهور و متشکل از وزرای نیرو، راه و شهرسازی و کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست تشکیل شود و در منطقه حضور جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

 
 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1692685

مهمترین اخبار ایران و جهان: