نیوز سیتی!
22 بهمن 1402 - 16:12

روایت فتح در «قهرمانلار اوئلکه سی»

شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی امروز در یوم الله ۲۲ بهمن، میزبان آحاد مختلف مردمی بود که برای روایت فتح در چهل و پنجمین بهار آزادی گرد هم جمع آمده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  آنان که در ۴۵ سال گذشته، سینه خود را برای مواجهه و مقابله با انواع نیرنگ های رنگارنگ دشمن سپر کرده اند، امروز در گروه ها و دسته های مختلف از تبریز در قلب آذربایجان شرقی گرفته تا روستاهای حاشیه رودخانه مرزی ارس در شمال و مناطق روستایی آرمیده در دامنه قله های پربرف «چاراویماق» در جنوب استان، زیر بیرق سه رنگ کشورمان، آواز «آذربایجان اویاخدی، انقلاب دایاخدی» سر دادند.

آنان امروز با شور، شعور و شکوه تمام گرد آمده بودند تا با مشت های گره کرده، ضمن تجدید میثاق با آرمان شهدا و امامین شهدا، به یاوه گویی ها و نیرنگ های رنگارنگ استکبار جهانی، پاسخ کوبنده ای بدهند.

در این میان، اما تبریز به عنوان قلب تپنده انقلاب و آذربایجان، امروز حال و هوای دیگری داشت؛ تبریزیان به عنوان میراث دار قیام فراموش نشدنی ۲۹ بهمن امروز با تمام توان به میدان آمده بودند تا بار دیگر ولایت مداری و انقلابی گری شان را به گوش جهانیان فریاد بزنند.

آنان که به وطن دوستی، غیرت و شجاعت در طول تاریخ مشهور و معروفند و در رویدادهای تاریخ معاصر ایران از قبیل انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همواره طلایه دار بوده اند، امروز نیز با اولویت به اهتزاز درآوردن پرچم سه رنگ پرچم مام میهن، بار دیگر بر پیشتاز بودن شان در میدان انقلاب مهر تایید و تاکید زدند.

در این میان، مسیر اصلی راهپیمایی در تبریز، حد فاصل میدان دانشسرا تا میدان نماز، به نمایشگاه بزرگی از زیبایی های متنوع نظام اسلامی و دستاوردهایش در طول ۴۵ سال گذشته تبدیل شده بود.

امروز دو سوی خیابان «جمهوری» تبریز که از قضا نام خود را از یکی از دو جزء اصلی عنوان نظام مقدس «جمهوری اسلامی» به عاریت گرفته است، به مناسبت راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، میزبان غرفه های متعددی بود که در هر کدام، گوشه ای از دستاوردهای این خطه در سایه پیروزی انقلاب برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده بود.

 


در این بین، حضور خانوادگی استاندار آذربایجان شرقی در راهپیمایی امسال یوم الله ۲۲ بهمن، جلوه ای از معنای عملی «مردمی بودن» در دولت مردمی آیت الله رییسی بود.

مالک رحمتی که از همان روز نخست والیگری در آذربایجان شرقی نشان داده که معتقد به مردم و همواره در کنار آنان است، امروز به همراه اعضای خانواده اش در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب حضور یافت.

او امروز به همراه خانواده و در میان صفوف فشرده راهپیمایان، گام به گام در کنار شهروندان تبریزی بود؛ با هر کدام از آنان که ابراز تمایل کرد، عکس یادگاری گرفت و به رغم ازدحام جمعیت، با دقت تمام به صحبت هایشان گوش داد.

استاندار آذربایجان شرقی در طول مسیر عمارت استانداری تا پای جایگاه سخنرانی در میدان نماز، راهپیمایی ۲۲ بهمن را به همراه خانواده طی کرد؛ او‌ به همراه خانواده اش، قدم به قدم در جریان سیل آگین جمعیت پیش رفت و از اغلب غرفه ها و‌ موکب های برپا شده در مسیر، بازدید کرد.

و این گونه بود که راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال در تبریز، رنگ دیگری به خود گرفت و مردم از دیدن اینکه استاندارشان همراه آنان و در کنارشان در این جشن باشکوه حاضر شده است، دل شاد گشتند.

برای دیدن گزارش تصویری راهپیمایی 22 بهمن تبریز اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668285

مهمترین اخبار ایران و جهان: