نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 17:14

خاجی: از هیچ تلاشی برای حل سیاسی بحران سوریه فروگذار نمی‌کنیم

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار با معاون وزیر خارجه سوریه در قزاقستان گفت که ایران و کشورهای حامی سوریه از هیچ تلاشی برای حل سیاسی بحران این کشور فروگذار نخواهند کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی که در قزاقستان حضور دارد، امروز (چهارشنبه) چهارم بهمن ماه در حاشیه بیست و یکمین نشست کارشناسان ارشد روند آستانه در پایتخت قزاقستان با بسام صباغ معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه استمرار نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و راهکار حل سیاسی بحران سوریه و حفظ صلح و ثبات در منطقه بحث و تبادل نظر کردند. 

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در این نشست، ضمن اشاره به دستاوردهای روند آستانه در ایجاد مناطق کاهش تنش و حمایت از گفت‌وگوهای سوری - سوری، خاطرنشان کرد: ایران ضمن تأکید بر احترام بر حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی جمهوری سوریه، بر این باور است که هرگونه راهکار سیاسی حل بحران سوریه باید در این راستا و به دست خود ملت سوریه انجام شود و ایران و سایر کشورهای حامی سوریه از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهند نکرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648585

مهمترین اخبار ایران و جهان: