نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:15

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به تعیین سفیر عربستان در فلسطین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به تعیین سفیر از سوی عربستان در فلسطین این اقدام را یک پیام قاطع از سوی ریاض خطاب به تل آویو توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: تعیین سفیر از سوی عربستان نزد تشکیلات خودگردان فلسطین یک اقدام تاریخی و پیامی قاطع خطاب به تل آویو به شمار می‌رود.

این روزنامه در ادامه نوشت: تعیین سفر در فلسطین از سوی عربستان، سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را مبنی بر اینکه سعودی‌ها خواهان امتیازات بزرگ برای فلسطینی‌ها نیستند، رد می‌کند. تعیین نایف السدیری بیانگر تمایل عربستان برای گرفتن امتیازات از اسرائیل است.

پایگاه خبری واللا نیز گزارش داد: این اقدام عربستان یک پیام قاطع از سوی ریاض مبنی بر تلاش برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین است. این در حالیست که مذاکرات در خصوص توافق عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل در جریان است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم نیز گزارش داده است: این اقدام عربستان با نشست سه جانبه در شهر العلمین مصر که قرار است امروز یکشنبه میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و عبدالله دوم پادشاه اردن در خصوص بررسی آخرین تحولات منطقه برگزار شود، ارتباط دارد.

روزنامه زمان اسرائیل نیز در این خصوص نوشت: تعیین سفیر در فلسطین از سوی عربستان یک پیام واضح و مشخص به اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو دارد.

«نایف بن بندر السدیری» سفیر عربستان سعودی در فلسطین روز شنبه استوارنامه خود را تقدیم «مجدی الخالدی» مشاور امور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان در مقر سفارت فلسطین در امان (پایتخت اردن) کرد.

این برای نخستین بار است که عربستان سعودی در فلسطین سفیر تعیین می‌کند. نایف بن بندر السدیری که سفیر عربستان سعودی در اردن نیز هست، قرار است به طور غیر مقیم و فوق العاده وظایف محوله به سفارت عربستان سعودی در فلسطین را نیز بر عهده داشته باشد.

مجدی الخالدی مشاور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان پس از دیدار با سفیر عربستان سعودی در فلسطین، تاکید کرد: این اقدام مهم تأثیر بسزایی در تقویت روابط قوی و مستحکم میان دو ملت و دو کشور فلسطین و عربستان خواهد داشت.

وی همچنین از مواضع همیشگی ملت و مقامات عربستان سعودی در راستای حمایت از ملت فلسطین در محافل بین المللی قدردانی کرد و از پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور به دلیل تعیین سفیر در فلسطین تقدیر به عمل آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439341

مهمترین اخبار ایران و جهان: