نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:24

صلح و سازش پرونده نزاع دست جمعی ۴۰ نفره در روستای فارسیان قزوین

در راستای «پویش می‌بخشم به عشق ابالفضل(ع)» پرونده نزاع دست جمعی ۴۰ نفره در روستای فارسیان شهرستان قزوین به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشاد اسکندری بازپرس دادسرا و دبیر کارگروه جرایم خشن دادسرای مرکز استان قزوین در جلسه صلح و سازش پرونده نزاع دسته جمعی اهالی روستای فارسیان از توابع شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پرونده نزاع دسته جمعی دو طایفه از اهالی این روستا در مرداد ماه سال گذشته وارد مرحله رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان شد.

وی ادامه داد: از همان ساعات اولیه تشکیل پرونده اقدامات فنی و اطلاعاتی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت استان و پاسگاه انتظامی چوبیندر شروع شده و این پرونده نزاع دسته جمعی در دستور کار ویژه قرار گرفته و با جدیت دنبال شد.

دبیر کارگروه جرایم خشن دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات اولیه حاکی از درگیری بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای فارسیان شهرستان قزوین بود.

اسکندری یادآور شد: با دستور قضائی صادره ۲۶ نفر از متهمین اصلی پرونده نزاع دسته جمعی اهالی روستای فارسیان دستگیر و روانه زندان شدند.

وی تصریح کرد: جراحت تعدادی از متهمین پرونده با استفاده از سلاح گرم (اسلحه شکاری) و آتش سوزی ۵ دستگاه خودرو سواری نیز از دیگر آسیب های جانی و مالی این پرونده نزاع دسته جمعی بوده است.

دبیر کارگروه جرایم خشن دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین افزود: این نزاع دسته جمعی در دو مقطع زمانی اتفاق افتاده که نهایتا با دستورات قضائی و اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی پلیس اطلاعات و امنیت استان قزوین و کلانتری انتظامی چوبیندر متهمین دستگیر و به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی شدند.

اسکندری گفت: از همان ابتدا شروع جریان رسیدگی به پرونده اهالی روستا نسبت به صلح و سازش رغبت بالایی داشته و از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان درخواست صلح و سازش داشته اند.

این مقام قضائی در پایان تاکید کرد: با شروع ایام ماه محرم و دستور آغاز پویش «می بخشم به عشق ابوالفضل(ع)» توسط دادستان مرکز استان پرونده این نزاع دسته جمعی با ورود دستگاه قضائی، اهالی معتمد روستای فارسیان نهایتاً منجر به صلح و سازش طرفین شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404785

مهمترین اخبار ایران و جهان: