نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 10:43

سمنان رتبه اول اهدا کنندگان مستمر خون کشور را دارد

سمنان- مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: این استان به لحاظ استمرار در اهدای خون و تعداد اهداکنندگان این حوزه، رتبه برتر در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

محسن طاهریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان به لحاظ استمرار در اهدای خون و تعداد اهداکنندگان این حوزه رتبه برتر در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: اهدای خون مستمر توسط مردم استان نشان از درک بالای مردم در اهمیت خون و فرآورده‌های آن دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری هشت هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان سمنان به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند، افزود: شش هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه ۶۶ درصد از این افراد اهدا کننده مستمر خون هستند، گفت: افرادی که بیش از دو بار در سال اهدای خون دارند افراد با اهدای مستمر خون محسوب می‌شوند.

طاهریان بیان کرد: ۵.۵ درصد از این افرادی که از ابتدای سال مستمر اهدای خون کردند خانم بودند، گفت: برخی افراد حتی سالانه تا چهار بار خون اهدا می‌کنند.

وی درباره روز جهانی انتقال خون نیز گفت: همچنین گفت: شعار امسال روز اهدا کنندگان خون «ما هستیم، چون شما خون اهدا می‌کنید» است و یکی از برنامه‌های ما ترویج خون دهی مستمر محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288141

مهمترین اخبار ایران و جهان: