نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 15:58

احداث پل گرمی به بیله سوار نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده از سیل انجیرلوی گرمی مغان و احداث پل اصلی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم اله وثوقی عصر امروز در جریان بازدید وزیر کشور از مناطق سیل زده در خصوص اقدامات در دست اجرا برای برقراری ارتباط از مسیر گرمی به بیله سوار اظهار کرد کرد: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده ظرف یک هفته تا ۱۰ روز به اتمام می‌رسد.

وی افزود: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده از سیل انجیرلوی گرمی مغان و احداث پل اصلی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است و مشاور و پیمانکار اولیه برای اجرای این پروژه انتخاب شده و دوشنبه با پیمانکار به توافق نهایی خواهیم رسید که پروژه را آغاز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر این خرپای فلزی امروز از استان قزوین بارگیری و روز چهارشنبه در محل تخلیه خواهد شد و بین یک هفته تا ده روز زمان نیاز است که از طریق راه انحرافی ارتباط برقرار شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پی وقوع سیل در شهرستان‌های گرمی و انگوت متاسفانه ۷ نفر از هم استانی‌های اردبیل جان خود را از دست دادند و این سیل خسارات زیادی به حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، راهداری، مسکن، زیرساخت های آب ، برق و ... وارد ساخت و پل ارتباطی بین دو شهرستان گرمی و بیله سوار تخریب شد که سبب مسدودی چند ساعته این مسیر شد.

صبح امروز احمد وحیدی وزیر کشور برای بازدید از مناطق سیل زده استان اردبیل وارد اردبیل شد و با حضور در روستاهای سیل زده در شهرستان گرمی، انگوت و بیله سوار از نزدیک در جریان خسارات سیل و آخرین وضعیت امدادرسانی به اهالی قرار گرفت.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293241

مهمترین اخبار ایران و جهان: