نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 22:36

توسعه و تکمیل پروژه فاضلاب گناوه به اعتبار ملی نیاز دارد

گناوه- مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: توسعه و تکمیل پروژه فاضلاب گناوه به اعتبارات ملی نیاز دارد که پیگیری و رایزنی در این زمینه مؤثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالعزیز عبدالهی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان گناوه به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با اشاره به عملکرد این اداره در سه ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در بخش اصلاح و نوسازی شبکه‌های توزیع آبرسانی در شهرستان در روستای مال قائد به طول ۵۰ متر، خیابان نوروز آباد ۴۰ متر، شبکه توزیع آب خیابان سپهر ۱۱۰ متر، روستای کوهک ۲۰ متر، تأسیسات آبرسانی امامزاده ۶۰ متر، خیابان بازار ۲۰۰ متر و در روستای مال خلیفه‌ای به طول ۴۰ متر توسعه شبکه در سه ماه اخیر انجام شده است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه افزود: در بخش توسعه شبکه آب نیز در روستای کمالی ۱۰۰ متر، خیابان حرم به حرم ۳۰۰ متر، بلوار امام علی ۸۰ متر، شهرک الغدیر ۴۰ متر، محله امید ۱۷۰ متر،،خیابان ثبت احوال ۳۰ متر، روستای سر بست ۴۰ متر، روستای مال خلیفه‌ای ۴۰ متر و روستای چم شهاب ۱۰۰ متر توسعه شبکه آب انجام شده است.

وی گفت: ۳۶۵ میلیون تومان اعتبار برای اصلاح، نوسازی و توسعه شبکه‌های توزیع آبرسانی در این هفت روستا و ۹ منطقه شهری هزینه شده است.

عبدالهی گفت: خیابان حرم به حرم یکی از نقاط مهم شهر است که نیاز به توسعه شبکه آبرسانی دارد که در دست انجام است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل آب منطقه حرم و حرم گناوه، از طریق خط آبرسانی چاهبردی و با توسعه شبکه آبرسانی تقویت شده است.

وی با اشاره به اینکه محله امید از نقاط مهم شهر و دارای مشکلاتی است، گفت: ساکنان این محله از سال‌ها قبل اقدام به اتصال منازل خود به شبکه آب بدون استاندارهای لازم کرده‌اند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ مصوبه شورای تأمین شهرستان برای تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز در این منطقه تصویب شد و مقرر شد تا بر اساس این مصوبه آن دسته از ساکنانی که از انشعاب‌های غیرمجاز و بدون استاندارهای لازم به شبکه آب متصل شده‌اند برای تبدیل این وضعیت به اداره آبفا مراجعه کنند.

وی گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد ساکنان محله امید برای دریافت انشعاب مجاز به این اداره مراجعه نکرده‌اند در حالی که نزدیک به یکسال از این مصوبه می‌گذرد و اطلاع رسانی نیز در این مورد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در محله امید به پنج کیلومتر شبکه گذاری نیاز است که صحبت‌ها و پیگیری‌هایی شده و ۵۰۰ متر شبکه اصلی نیاز دارد که در دستور کار این اداره قرار دارند.

عبدالهی گفت: در خیابان بازار در چند سال اخیر مشکلاتی در شبکه آبرسانی وجود داشت که در این مورد کل منطقه به طول ۲۰۰ متر نوسازی شد و مردم نیز از این اقدام آب و فاضلاب شهرستان رضایت خود را اعلام کردند.

توسعه و تکمیل پروژه فاضلاب گناوه به اعتبار ملی نیاز دارد

کنترل کیفی آب شرب

وی پیرامون اقدامات کنترل کیفی آب شرب گفت: نصب دستگاه کلرزنی جهت بهبود وضعیت کیفی آب در روستاهای مال قائد، مال خلیفه، سر بست و بخشی از شهر گناوه در تأسیسات امامزاده، آغاز عملیات اجرایی برنامه ایمنی آب برای شهر گناوه، انجام بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مورد کلر سنجی در سطح شهرستان و ۳۰۰ مورد نمونه برداری میکروبی در سطح شهرستان طی سه ماه نخست امسال از اقدامات در این مورد بوده است.

اقدامات بخش فاضلاب

مدیر آب و فاضلاب گناوه یادآور شد: در بخش فاضلاب نیز اجرای هزار و ۷۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب بلوار ملوان، آیت الله بهرامی و کوچه‌های منتهی به آن، مرمت و بازسازی شبکه جمع آوری فاضلاب به روش تراشه باز در خیابان تختی، تعویض ۲ دستگاه الکترو پمپ ایستگاه‌های فاضلاب، شستشوی شبکه‌های فاضلاب شهرستان به میزان ۳۲ کیلومتر، مرئی سازی و همسطح سازی ۱۸۰ دستگاه منهول فاضلاب و تعویض الکترو پمپ و تابلو برق ایستگاه پمپاژ فاضلاب مسکن مهر ساحلی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به فعال شدن پروژه فاضلاب گناوه پس از ۱۳ سال گفت: پروژه فاضلاب شهر گناوه با روی کار آمدن دولت سیزدهم از سال گذشته دوباره فعال شد و اعتباری به میزان ۲۶ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

عبدالهی خاطرنشان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای ۱۴ کیلومتر از این پروژه بوده است که تاکنون هشت کیلومتر آن اجرا و برای میزان باقی مانده به تأمین اعتبار جدید از محل ماده ۲۳ نیاز دارد.

وی گفت: برای تکمیل و توسعه نقاط مشخص و تعیین شده پروژه فاضلاب شهر گناوه ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص این اعتبار برای تکمیل نقشه‌های اولیه پروژه، توسعه در محله نوروز آباد، سه ایستگاه پمپاژ و یک مدول تصفیه خانه هزینه خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه با اشاره به اینکه تا کنون ۱۴۰ کیلومتر از نقشه اولیه پروژه شبکه فاضلاب گناوه اجرایی شده است بیان کرد: توسعه و تکمیل پروژه فاضلاب گناوه به اعتبارات ملی نیاز دارد که پیگیری و رایزنی در این زمینه مؤثر خواهد بود.

مدیر آب و فاضلاب گناوه پیرامون محله شهر که کمبود و افت فشار در برخی از محله‌ها و نقاط شهرستان بیان کرد: با اجرای طرح توسعه و اصلاح در یک سال اخیر چندین محله شهر که کمبود و افت فشار داشتند برطرف شده است.

عبدالهی گفت: فرسودگی بخشی از شبکه‌های خطوط انتقال آب نیز باعث ۳۰ هدر رفت آب شده است و نیاز به اعتبار برای نوسازی این شبکه‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311841

مهمترین اخبار ایران و جهان: