نیوز سیتی!
30 خرداد 1402 - 07:06

توضیحات سرمربی تیم ملی در خصوص تعیین و تکلیف 2 کشتی گیر

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص تعیین تکلیف 2 کشتی گیر توضیحاتی را بیان کرد.

حسن رنگرز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: الحمدالله در ۲۵۰ روز گذشته که افتخار پوشیدن لباس تیم ملی کشتی فرنگی را به عنوان سرمربی داشتم سعی کردیم هر روز با برنامه حرکت کنیم و تا به امروز هم اتفاقات خوشایندی منطبق با اهداف شکل گرفته است. کشتی گیران هم با توجه تورنمنت های که شرکت کردند علاوه بر نتایج خوبی که کسب کردیم به لحاظ فنی هم توانستیم ارزیابی جدی از نقاط ضعف و قوت کشتی گیران داشته باشیم. در ادامه هم تمام سعی ما بر این بود که بر مفاد چرخه انتخابی تیم ملی پایبند باشیم به جز جاهایی که استثنایی وجود داشت. طبیعتاً در هر قانونی استثنایی هم وجود دارد و تبصره‌ها به نوعی غیر قابل عدول است ولی باید یک سری استثنات دیده شود. در مجموع عدالت چرخه انتخابی رعایت شده است.

* عملکرد دلخانی در ترکیه تکلیف وزن 60 کیلو را مشخص می‌کند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه با اشاره به برنامه های تیم ملی گفت: در حال حاضر هم بخشی از کشتی گیران ما به جام وهبی امره ترکیه اعزام شده‌اند. رقابت‌های وهبی امره ۳۱ خرداد و یکم تیرماه برگزار خواهد شد. از طرفی هم از ۳۱ خرداد ماه اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان آغاز خواهد شد. ما ۶ اردوی مقطعی تا مسابقات قهرمانی جهان خواهیم داشت و مجموع نتایج به دست آمده و عملکرده خوب کشتی گیران قطعا در اعتماد به نفس آن ها تأثیر خواهد داشت. ولیکن همانطور ما می‌دانیم و اهالی کشتی می‌دانند مسابقات قهرمانی جهان آن هم در سال ما قبل المپیک که سهمیه المپیک در آن توزیع می‌شود بسیار دشوار است. در این میان هم ۲ رقابت بسیار نزدیک به هم داریم مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی که خیلی دشوار است. سالی پر ترافیکی را پیش رو داریم که امیدوارم بهترین نتایج در این رقابت ها رقم بخورد.

* دلخانی کشتی گیر منضبط، و بی حاشیه و سخت کوشی است

وی درخصوص شرایط میثم دلخانی پس از تغییر وزن عنوان کرد: میثم دلخانی در حال حاضر شرایط فنی بسیار خوبی را دارد و شرایط وزنی مناسبی را هم دارد. با توجه به حضور مؤثر خود در رقابت های رنکینگ دار مصر، به نظر من می‌تواند در وهبی امره هم شرایط خود را نشان دهد. او کشتی گیری با برنامه، منضبط، بی حاشیه و سخت کوش تیم ملی است. 

رنگرز در پاسخ به این سوال که آیا دلخانی و محسن نژاد هر 2 به مسابقات رنکینگ دار مجارستان اعزام خواهند شد یا خیر گفت: نه، بعد از بررسی عملکرد میثم دلخانی در وهبی امره به جمع بندی نهایی خواهیم رسید اما ترکیب اصلی تیم ملی به صورت رسمی  برای مسابقات جهانی بلگراد بعد از چهارمین مسابقات رنکینگ دار مجارستان مشخص خواهد شد. دلخانی و محسن نژاد هر ۲ به یک تورنمنت اعزام نخواهند شد چرا که امکان آن برای تیم ملی وجود ندارد.

* محسن نژاد انتظارات کادر فنی را در مسابقات اخیر برآورده نکرد

وی در ادامه با اشاره به چرخه انتخابی تیم ملی تصریح کرد: چرخه انتخابی تیم ملی مسیر محسن نژاد را روشن نشان داد او در اولین مسابقات رنکینگ دار به همراه ده بزرگی نفر اول کشور در زاگرب حضور داشت. در این مسابقات ده‌بزرگی حذف شد اما او توانست قهرمان شود اما آن چیزی که کادر فنی انتظار داشت را برآورد نکرد. در ادامه هم به مسابقات رنکینگ دار قرقیزستان رفت و ناموفق بود. مهدی محسن نژاد چرخه انتخابی تیم ملی را طی کرده است. آن طرف میدان میثم دلخانی بعد از ۱۷ ماه دوری از رقابت‌های بین المللی توانست در مصر عنوان دار جهان را شکست دهد. ما منتظر عملکرد میثم دلخانی در مسابقات وهبی امره هستیم تا با بررسی که باید انجام دهیم نفر ملی پوش این وزن انتخاب شود.

* روی قانون چرخه انتخابی پافشاری کردیم و نشان دادیم باید از قانون تمکین شود

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا هنوز فشارها روی سرمربی تیم ملی برای حضور کشتی گیران در تیم ملی وجود دارد یا خیر بیان کرد: بعد از این که پا فشاری روی قانون چرخه انتخابی کردیم همه دوستان متوجه شدند که باید از قانونی که وجود دارد تمکین کنند.

* باید در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد قابل دفاعی داشته باشیم

رنگرز در پایان خاطر نشان کرد: شرایط خوبی داریم اما کار بسیار سختی داریم. ۶ اردوی مقطعی خواهیم داشت و باید در این ۶ اردو برنامه ریزی های خودمان را به نوعی پیش ببریم که نقاط ضعف کشتی گیرانی که در این چند تورنمنت اخیر شناسایی شده است کمتر شود و شرایط روحی و روانی و تکنیکی و تاکتیکی برای کشتی گیران به بالاترین سطح خود برسد. باید حتما بتوانیم عملکرد قابل دفاعی در رقابت های قهرمانی جهان داشته باشیم، کار سختی داریم اما غیر ممکن نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296885

مهمترین اخبار ایران و جهان: