نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:32

تشکل‌های دانشجویی در البرز باید فعال شوند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم در حمایت از جامعه دانشجویی و توجه به مسائل دانشجویان، گفت: همواره دانشگاه‌ها مورد توجه خاص بوده اند بطوریکه این چهارمین بازدید میدانی از سلسله بازدیدها به منظور رصد وضعیت دانشگاه‌های استان بشمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید محمد میثم بصام تبار، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز،  در جریان بازدید از پردیس دانشگاه هنر، گفت: عمده مسائل و دغدغه‌های دانشجویان استان البرز بصورت تخصصی در کمیسیون دانشجویی استان بررسی و برای آن تصمیم گیری می‌شود و در موارد خاص نیز اگر نیاز باشد بصورت مستقیم از وزارت علوم مسائل دانشگاه‌های استان مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

وی ضمن تبیین اهمیتی که دولت سیزدهم برای موضوع فرهنگ و هنر قائل است، به نقش متفاوت دانشگاه هنر در استان البرز بعنوان دانشگاه تخصصی که به پرورش هنرمندان شاخصی در رشته‌های مختلف هنری می پردازد، اشاره کرد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: نقش هنرمندان در گفتمان سازی از بستر فرهنگ و هنر جایگاه این دانشگاه را شاخص تر ساخته است بنابراین هنر هیات علمی دانشگاه و اساتید و مدیران این است که چگونه از این ظرفیت‌های هنری در جهت ارتقاء سطح فرهنگ بهره ببرند. 

 بصام تبار خاطر نشان کرد: تاثیر صنعت سینما، موسیقی، هنر و معماری در رویدادهای سیاسی و اجتماعی نیز بلاانکار است. امروز نباید فراموش کنیم که بسیاری مسائل از بستر هنر تاثیر شگرفی بر جامعه خواهد داشت. 

ضرورت بکارگیری اساتید انقلابی در دانشگاه 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان البرز از شرایط خاص و ویژه اجتماعی و فرهنگی برخوردار است، گفت: جذب اساتید انقلابی در دانشگاه‌ها، خاصه دانشگاه هنر که به پرورش هنرمندانی شاخص مشغول است، اهمیت دو چندانی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود. 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و‌ تقسیمات کشوری با بیان اینکه اساتید نماد علم و تخصص در جامعه هستند، ادامه داد: بهره مندی از اساتید انقلابی و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و نقش تربیتی آنها بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند بستری برای اعتلای هنر انقلابی در جامعه دانشگاهی باشد. 

بخش دیگری از سخنان بصام تبار به ضرورت جلوگیری از مهاجرت دانشجویان نخبه اختصاص داشت.

وی در این رابطه یادآور شد: اساتید و‌ دانشجویان سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند این کشور هستند که باید بسترهای لازم برای حضور فعال آنان در جامعه فراهم شود.

لزوم اقدامات فرهنگی و ایجابی برای ترویج فرهنگ حجاب در دانشگاه‌ها

وی نقش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها را به عنوان عامل وحدت ساز مورد اشاره قرار داد و گفت: روحیه تعاملی مسؤولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و ارتباط صمیمانه با دانشجویان و پیگیری مسائل آنها تسری بخش همدلی در بین جامعه دانشجویی خواهد بود. 

وی بیان کرد: اقناع سازی و اقدامات فرهنگی و ایجابی برای ترویج فرهنگ حجاب در دانشگاه‌ها می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد. 

بصام تبار همچنین بر ضرورت فعال شدن تشکل های دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه هنر تاکید کرد.

این مقام مسؤول در جریان حضور در دانشگاه هنر ضمن دیدار با ریاست دانشگاه و نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، عمده مسائل و دغدغه‌های این دانشگاه را از زبان مسؤولان امر شنید و در ادامه بازدیدی از بخش‌های مختلف از جمله؛ خوابگاه، سلف و آشپزخانه این دانشگاه داشت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306341

مهمترین اخبار ایران و جهان: