نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 18:33

واگذاری زمین مسکونی به جوانان روستایی استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: فرایند واگذاری زمین برای ساخت مسکن به جوانان در روستاهای استان بوشهر از امروز آغاز شد و شتاب ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده بعد از ظهر پنج شنبه در آئین واگذاری زمین مسکونی به روستاییان در روستای جزیره شمالی بندر ریگ شهرستان گناوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در روستای جزیره شمالی واگذاری زمین به جوانان این روستا انجام شد.

استاندار بوشهر افزود: فعالیت‌های ساخت مسکن و واگذاری زمین در استان بوشهر تسریع یافته است و با یک تلاش جمعی که در استان انجام شده در حال اجرا است و و به خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: ساخت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن و پیمانکاران که انتخاب شدند در روستاها و شهرهای استان تسریع یافته است و خوشبختانه علاوه بر واحدهای قطعی که در حال ساخت است، در همین هفته جاری عملیات اجرایی احداث هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرهای مختلف استان شروع یا تا روز یکشنبه آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: فرایند واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان واجدالشرایط در شهرها و روستاهای استان نیز آغاز شده است و در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هزار قطعه زمین هر کدام به مساحت ۲۰۰ متر مربع واگذار شد.

و ی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا هفته دولت و مرداد ماه زمین مسکونی را در اختیار خانواده‌های تحت حمایت نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و افراد تحت پوشش بنیاد شهید واگذار کنیم.

وی پیرامون مسکن روستایی و واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستاها به جوانان تصریح کرد: موضوع مسکن روستایی و واگذاری زمین به روستاییان و جوانان در روستاها برای ساخت واحد مسکونی از مهمترین موارد بود که از چند ماه پیش این مهم در دست اجرا قرار گرفت.

واگذاری زمین مسکونی به جوانان روستایی استان بوشهر آغاز شد

استاندار بوشهر بیان کرد: در اجرایی شدن این طرح واگذاری اراضی در حاشیه روستاهایی که دولت زمین داشته شناسایی شده و دریک اقدام مشترک و هماهنگ دستگاه‌های اجرایی شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک با کمک فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان بوشهر زمینه الحاق این اراضی به محدوده روستاهای استان بوشهر برای واگذاری به جوانان روستایی آغاز شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز واگذاری زمین مسکونی به جوانان در روستاهای استان، بیان کرد: امروز در روستای جزیره شمالی بندر ریگ آغاز واگذاری زمین به جوانان در روستاها استان است و عملیات واگذاری ۹۰ قطعه زمین به جوانان در این روستا آغاز شد که تا پایان نیمه نخست مرداد ماه سال جاری باید قرارداد این زمین‌ها صادر و به افراد واجد شرایط واگذار شود.

وی گفت: بر اساس تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، حداکثر تا یک ماه آینده عملیات اجرایی برای آماده سازی زمین، آوردن انشعابات لازم و زیرساخت‌های مورد نیاز آغاز ساخت واحدهای مسکونی در این روستا فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر با تقدیر از همه دست اندر کاران اجرای طرح واگذاری زمین مسکونی به روستاییان تاکید کرد: همه باید بسیج شویم و در تمام روستاهایی که دولت دارای اراضی لازم است این زمین‌ها به روستاها الحاق و قطعه بندی شود و به جوانان روستایی برای ساخت مسکن واگذار شود.

وی بیان کرد: فرآیند واگذاری زمین مسکونی به جوانان روستاهای استان بوشهر از امروز آغاز شد و با شتاب ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357041

مهمترین اخبار ایران و جهان: