نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 18:54

جهاد اسلامی: در صورت ادامه جنگ، غافلگیری‌های زیادی برای دشمن داشتیم

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به قدرت مقاومت در ایجاد معادلات بازدارندگی و قواعد جدید درگیری، تأکید کرد که محور مقاومت در این جنگ، حامی ملت فلسطین بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که در جنگ پنج روزه اخیر، تصمیم پایان بخشیدن و تعیین مسیر جنگ، در دست مقاومت فلسطین بود.

بامداد سه‌شنبه بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین، در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا آخرین ثانیه‌های آتش‌بس در شب گذشته ادامه داشت. این توافق، با میانجیگری مصر حاصل شد.

سلمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری مرآة الجزیره گفت: علت این مسئله، سناریوها و گزینه‌هایی بود که مقاومت بر دشمن تحمیل کرده بود؛ [دشمنی] که به خاطر قدرت مقاومت در ایجاد معادلات بازدارندگی و درگیری جدید، نتوانست جنگ را به سود خود به پایان برساند.

وی ادامه داد: مقاومت، در پاسخ به تجاوز دشمن، وارد جنگ شد. حق ملت فلسطین است که از خود دفاع کند. این یک حق قانونی برای مقابله با سیاستهای خصمانه است. ما در پاسخ به ترور فرماندهان سرایا القدس و جنایات دشمن علیه ملت خود، وارد این جنگ شدیم. البته در چنته مقاومت، غافلگیریهای زیادی وجود داشت که در صورت گسترس دامنه جنگ، آماده بود.

این مقام جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: محور مقاومت از ساعات آغازین جنگ، اعلام موضع کرد که ملت فلسطین، در این جنگ، تنها نیست و همه جبهه‌ها آماده است. نبرئ انتقام آزادگان از جایی آغاز شد که جنگهای قبلی به پایان رسیده بود.

وی درباره وضعیت ساعات آغازین جنگ هم گفت: از لحظات نخست، رایزنی بین گروههای مقاومت آغاز شد تا با هم وارد جنگ علیه دشمن صهیونیستی شوند. تصمیم اتاق عملیات مشترک، آمادگی گروههای مقاومت برای پاسخ به تجاوزات دشمن بود که از رهگذر وحدت میادین و سلاح و وحدت سرنوشت ملت فلسطین خود را نشان داد.

سلمی در پایان تأکید کرد، در جریان طرحهای سیاسی که برای آتش‌بس ارائه شد، جهاد اسلامی گفت که باید دشمن صهیونیستی ملزم به توقف ترور فرماندهان مقاومت شود.

پایان پیام/.

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211941

مهمترین اخبار ایران و جهان: