نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 12:20

حاکمیت جوی پایدار تا اواسط هفته در اردبیل

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی جوی پایدار تا اواسط هفته در نقاط مختلف اردبیل مستقر خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی جو استان تا روز سه شنبه نسبتاً پایدار بوده و عموماً آسمان صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابرهای همرفتی، وزش باد جنوبی گاهی تند و در مناطق مرکزی و جنوبی استان رگبار باران و یا رعدوبرق خواهیم بود، گفت: با توجه به وزش باد جنوبی، استقرار هوای نسبتاً گرم و افزایش غلظت گردو غبار دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تشدید ناپایداری‌ها از روز چهارشنبه با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو ادامه داد: در ساعات بعد از ظهر و عصر شاهد وزش تندبادهای لحظه‌ای، رخداد رگبار باران و رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، اصابت صاعقه خواهیم بود.

محمدی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود و همچنین از دمای هوا قدری کاسته می‌شود.

وی افزود: لذا به کوهنوردان و مسافران نیز توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات در ساعات عصر و شب و عدم اطراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243785

مهمترین اخبار ایران و جهان: