نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 10:18

کمال اتصال نتیجه کمال انقطاع است/چند توصیه به زائران بیت‌الله الحرام

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه یکی از اسرار حج انقطاع است، گفت: حج، حاجی را از غیرخدا جدا می‌کند و در این مسیر کمال اتصال نتیجه کمال انقطاع است.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت سفر حج، اظهار داشت: حج برنامه‌ای عبادی و ترکیبی از عبادات گوناگون از جمله طواف خدا، نماز، توحید، ولایت، رمی شیطان و از طرفی فرصتی برای حضور حضور میان اقوام مختلف است. 

وی افزود: اگر شخصی هم بر اسرار عمل آگاه باشد و هم تلاش کند تا ظاهر عباداتش درست باشد، این موارد تاثیر زیادی بر تقرب او نزد پروردگار خواهد داشت. 

مهدوی با تأکید بر اینکه یکی از اسرار حج انقطاع است، تصریح کرد: در دین ۴ عمل روزه، اعتکاف، حج و جهاد انقطاع‌آور است و در این راستا حج، حاجی را از غیرخدا جدا می‌کند و در این مسیر کمال اتصال نتیجه کمال انقطاع است. 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امید است زائران به حج صحیح و مقبول دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: توصیه‌ام به زائران این است که ضمن توجه به نظم، از روحانی کاروان جدا نشوند تا اعمال را درست انجام دهند و به نماز اول وقت و ختم قرآن توجهی ویژه داشته باشند و ختم قرآن را به چهارده معصوم هدیه کنند. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217741

مهمترین اخبار ایران و جهان: