نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 21:34

کردستان میزبان کاروان متبرک بیرق رضوی شد

کاروان بیرق رضوی همزمان با دهه کرامت امروز وارد کردستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد امیریان دبیر اجرایی کانون جوانان رضوی زیر سایه خورشید کردستان عصر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های کاروان بیرق رضوی در استان پرداخت و گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت کاروان بیرق رضوی از امروز تا ۱۱ اردیبهشت در استان حضور دارند و در برنامه‌هایی جداگانه به شهرستان‌های مریوان، سروآباد دهگلان، قروه و بیجار خواهند رفت.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ۵۸ ویژه برنامه با حضور سفیران آستان قدس رضوی در استان برگزار خواهد شد، افزود: دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از آنان، حضور در مقبره  امامزاده هاجره خاتون، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان، برگزاری جشن در دانشگاه کردستان از جمله برنامه‌های این کاروان خواهد بود.

امیریان اضافه کرد: هم چنین این کاروان فردا با هدف رساندن پیام امنیت پایدار در جای جای کردستان در مرز باشماق حضور پیدا خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بدو ورود این کاروان به استان پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در سنندج آزاد شدند و ۸۰ سرباز نیز مرخصی چند روزه رفتند. 

حجت الاسلام سید محمدمحسن دعایی سخنران کاروان زیر سایه خورشید نیز اظهار داشت: حرکت نورانی زیر سایه خورشید پیام‌آور استفاده از تمام ظرفیت صاحبان اولیا الهی است.

وی افزود: موسسه جوانان استان قدس تصمیم گرفته حرم مطهر امام رضا (ع ) را به گستره جهان معاصر توسعه دهد.

دعایی با بیان اینکه همزمان در ایام دهه کرامت امسال به بهانه قدوم مبارک حضرت امام رضا(ع)، ۳۱ کاروان بیرق رضوی به تمام استان‌های کشور اعزام شده.اند، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰ کاروان به نقاط مرکزی خارج کشور اعزام می‌شوند  و بالغ بر ۲ هزار برنامه فرهنگی به بهانه قدوم مبارک ایشان در تمام جهان اجرا خواهد شد.

وی گفت: برکات این مراسمات چنان مبارک است که سال‌هاست بر برنامه‌های افزوده می‌شود چرا که حضرت امام رضا کانون نورافشانی معنویت در دنیای معاصر است.

گفتنی است! یکم ذی‌القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی‌القعده سالروز ولادت امام رضا(ع)، دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1242741

مهمترین اخبار ایران و جهان: