نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 02:16

زیست عفیفانه در رگه‌های تاریخی مردم ایران جریان دارد

بوشهر- معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دیلم با اشاره به اینکه زیست عفیفانه مفهومی در هم تنیده در جامعه ایرانی است، گفت: زیست عفیفانه در رگه‌های تاریخی مردم ما جریان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین خلیجی چهارشنبه شب در نشست زیست عفیفانه با اشاره به اینکه زیست عفیفانه واژه و مفهومی در هم تنیده در جامعه ایرانی با سابقه زیاد تاریخی است، اظهار داشت: تلاش داریم نگاه ایجابی به این موضوع داشته باشیم، چرا که باور داریم زیست عفیفانه در رگه‌های تاریخی مردم ما جریان دارد.

وی افزود: باید تلاش کنیم در مواجهه با جامعه زنان با ادبیات تکریم وارد شویم چرا که با چالش‌هایی که دنیای غرب در این زمینه ایجاد کرده، و با استفاده از فضای رسانه‌ای ضرر و زیان‌هایی و سناریوهای هجمه آور عفاف و حجاب را در جامعه ایران ایجاد کرده است، بنابراین تمرکز ما روی این داشته‌ها باید باشد و با فرهنگ سازی و بهره وری از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با هجمه‌های دشمنان مقابله کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دیلم گفت: شروع تغییر نوع لباس و پوشش در ایران و خانواده ایرانی موضوع فرهنگی نبوده، بلکه سیاسی و امنیتی بوده است؛ بنابراین نباید صرفاً نگاه فرهنگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از نگاه حداقلی به زیست عفیفانه پرهیز کنیم گفت: موضوع زیست عفیفانه را به بانوان محدود می‌کنند، در حالی که این موضوع مربوط به خانواده یعنی زن و مرد است، همچنین زیست عفیفانه مربوط به پوشش هم نیست، بلکه در گفتار و کلام معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پایداری خانواده و زیست عفیفانه بر هم تأثیر و تأثر دارند، عنوان کرد: خانواده کانون زیست عفیفانه بوده و زیست عفیفانه نیز ضامن بقای خانواده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374263

مهمترین اخبار ایران و جهان: