نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 21:49

مرز خسروی در ایام اربعین ویژه تردو زوار خواهد بود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به ارسال کالاهای صادراتی از طریق مرزهای پرویزخان و سومار در ایام اربعین، گفت: مرز خسروی در ایام اربعین ویژه تردو زوار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که در سالن اجتماعات پایانه مسافری خسروی و با حضور فرمانده قرارگاه نجف، معاونین سیاسی امنیتی و عمرانی استانداری، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جدی مدیریت ارشد استان برقراری همزمان تردد مسافری و ترانزیت کالا از مرز خسروی است.

وی افزود: با توجه حجم تردد بالای زوار از مرز خسروی در ایام اربعین بخشی از حجم کالای ترانزیتی این مرز از طریق مرزهای استان به کشور عراق ارسال می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان مقرر شد کالاهای فاسدشدنی مانند میوه و تره بار از طریق پرویزخان و سومار صادر شوند و سازمان صنعت و معدن هم موظف شد این موضوع را برای تجار و بازرگانان داخل و خارج از استان اطلاع رسانی کند تا صادرکنندگان بتوانند برای آن ایام برنامه ریزی کنند.

صحرایی از جاده برکت به عنوان یک پروژه ماندگار در حوزه زیرساخت‌های ترانزیتی استان نام برد و گفت: این مسیر به صورت چهار خطه در حال احداث است و در ایام اربعین و ساعات کم تردد زوار، از این مسیر برای عبور کامیون‌های ترانزیتی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ستاد اربعین استان تلاش می‌کنیم با همکاری، همدلی و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف کارها را خیلی سریع پیگیری کنیم.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: خوشبختانه بیشتر پروژه‌های حوزه اربعین از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند و تا پیش از اربعین به بهره برداری خواهند رسید.

وی در ادامه به دیدار اخیر با استاندار دیالی اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر با استاندار دیالی توافقات بسیار خوبی با محوریت اربعین صورت گرفت.

صحرایی در ادامه با دعوت از زوار حسینی برای تردد از مرز خسروی گفت: عزیزانی که در استان مبدا امکان انتخاب خسروی به عنوان مرز خروجی برای ایام اربعین برای آنها فراهم است با آرامش و اطمینان کامل این مرز را انتخاب کنند.

صحرایی تاکید کرد: زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی و جاده‌ای برای یک میزبانی آبرومند فراهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417119

مهمترین اخبار ایران و جهان: