نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:25

کناره گیری جریان وابسته به نخست وزیر عراق از انتخابات محلی

جریان «الفراتین» وابسته به محمد شیاع السودانی ضمن اعلام انصراف از انتخابات شوراهای استانی عراق تأکید کرد که تمام تلاش خود را بر روی برگزاری شفاف انتخابات و اقدامات اصلاحی متمرکز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، جریان سیاسی وابسته به نخست وزیر عراق اعلام کرد که در انتخابات شوراهای استانی این کشور شرکت نخواهد کرد و خود را وقف کارهای عمومی و خدماتی خواهد کرد.

جریان «الفراتین» در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود که به عنوان یک جریان سیاسی به دبیرکلی «محمد شیاع السودانی» که مسئولیت ملی و تاریخی را در سکانداری قوه مجریه به عهده دارد، ترجیح می‌دهد که در انتخابات آتی شوراهای استانی شرکت نکند و تلاش خود را بر حمایت از اصلاحات و اولویت‌های خدماتی متمرکز کند.

این جریان علت انصراف خود را حمایت از تلاش‌های دولت برای موفقیت در برگزاری شفاف انتخابات، عنوان و تأکید کرد که در این مرحله تصمیم گرفته است تا خود را وقف کارهای عمومی کند و تلاشش را بر حمایت از مسیرهای اصلاحی و اولویت‌های خدماتی مشخص شده متمرکز سازد.

این بیانیه می‌افزاید: انصراف از رقابت‌های انتخاباتی همچنین به معنای عدم شرکت در هر گونه لیست انتخاباتی به صورت جریان سایه و خودداری از حمایت از هر تشکل، حزب و نام سیاسی دیگر است و این اقدام و تصمیم ناشی از تمایل جریان الفراتین و دبیرکل و شخصیت‌های برجسته آن برای وارد نشدن به این انتخابات به عنوان یک طرف سیاسی است.

جریان الفراتین در پایان بیانیه خود تأکید کرد: همانطور که نقش محمد شیاع السودانی به عنوان نخست وزیر محدود به ارائه حداکثری خدمات در قالب دستگاه اجرایی برای موفقیت و حفاظت از انتخابات است، جریان ما نیز از این هدف دور نخواهد بود.

گفتنی است که هیئت دولت عراق ۱۸ دسامبر سال جاری را به عنوان موعد برگزاری انتخابات شوراهای استان در عراق تعیین کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433963

مهمترین اخبار ایران و جهان: