نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 00:59

310 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی ایلام هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به این که 52 درصد جمعیت ایلام تحت پوشش این سازمان اند گفت: در سطح استان ایلام ۳۱۰ هزار نفر از خدمات مختلف این اداره کل بهره مند می شوند.

علی اشرف تابانی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان ایلام شامگاه امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمان بیمه‌گر اجتماعی عمومی غیردولتی بوده که وظیفهٔ پوشش اجبار بیمه کارگران، حقوق‌بگیران و پوشش اختیاری صاحبان حرف و مشاغل دولتی و آزاد را برعهده دارد

وی افزود: مهم‌ترین تعهدات و خدمات این سازمان شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج کمک هزینه کفن و دفن است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: در سطح استان ایلام ۳۱۰ هزار نفر که بیش از ۵۲ درصد جمعیت تحت پوشش این سازمان بوده که از خدمات مختلف این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان در دوره دوم و سوم سال جاری رتبه یک در بین استان‌های همتراز تیپ۳ کسب کرده است.

تابانی ادامه داد: با توجه به مصوبه سهم ایلام برای جذب ۳۸۰۰ نفر بیمه شده که از ابتدای سال تاکنون ۵۷۰۰ نفر جذب شده به همین دلیل رتبه اول جذب بیمه شدگان بیمه فراگیر ایرانی به ارمغان آورده است.

وی یادآور شد: با تلاش همه مجموعه عوامل سازمان استان رتبه اول ابلاغ الکترونیکی احکام کسب شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: در سال جاری پروژه مشترک ساختمان بیمه و درمان در شهر ایلام احداث که باعث شده سهولت انجام کارهای اداری برای بیمه شدگان کاهش پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای اهداف سازمانی سعی شده که به نحو مطلوب خدمات دهی به جامعه تحت پوشش صورت گرفته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087419

مهمترین اخبار ایران و جهان: