نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 23:10

پویش نوروزی «همراهان سفر ایمن» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح نوروزی «پویش همراهان سفر ایمن» از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم الله وثوقی شامگاه دوشنبه در آخرین جلسه شورای اداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: براساس نتایج ارزیابی عملکرد استان‌های سازمان راهداری اردبیل با دو اداره کل همتراز رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی خدمت شبانه روزی به مردم و کسب رضایت آنان را بالاترین مدال افتخار برای کارکنان راهداری دانست و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای اجرای طرح نوروزی آمادگی کامل دارد و این طرح از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال جدید ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به استقرار اکیپ‌های راهداری نوروزی در همه محورهای مواصلاتی اردبیل گفت: آشکارسازی نقاط پرحادثه، لکه گیری، خط کشی، آراستگی و پاکسازی جاده‌ها، شستشوی تابلو و علائم، نظارت ویژه بر عملکرد شرکت حمل و نقل مسافر، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و نمازخانه‌ها در طرح نوروزی راهداری با قوت اجرا می‌شود.

وثوقی از مردم و مسافران نوروزی خواست؛ هرگونه شکایت خود در خصوص جابجایی مسافر و عملکرد شرکت‌ها را برای رسیدگی از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

وی اجرای طرح سراسری «پویش همراهان سفر ایمن» در استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در سه نقطه اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: این طرح مهم با شعار «سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما» در کیلومتر ۹۸ محور اردبیل – پارس آباد، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سحر، راهدارخانه گردنه حیران در محور اردبیل آستارا و کیلومتر ۷۷ محور اردبیل – سرچم مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ارم کوثر اجرا خواهد شد.

وثوقی تصریح کرد: طرح نوروزی «پویش همراهان سفر ایمن» از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ارائه پیام‌های ایمنی و ترافیکی اجرا خواهد شد.

وی کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی و ارتقا دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی را از اهداف این طرح اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران اسلامی، کمک به احیای موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب در راستای اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر پیگیری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1077919

مهمترین اخبار ایران و جهان: