نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 00:04

شاهد فعالیت های مهم توسعه‌ای در کتابخانه‌های آذربایجان شرقی هستیم

تبریز- فرماندار هوراند با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در کتابخانه های آذربایجان شرقی گفت: شاهد فعالیت های مهم توسعه نرم افزاری و سخت افزاری در کتابخانه های استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، توکل فرهادی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان رگ فرهنگی جامعه است و نقش مهمی در شکل گیری فرهنگ آینده کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه غفلت از موضوع کتاب باعث ترویج فرهنگ‌های نادرست و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، افزود: هزینه کرد در این حوزه سرمایه گذاری برای آینده فرهنگی کشور است.

فرهادی سپس با اشاره به اینکه ۱۰ هزار نوجوان در شهرستان هوراند داریم، گفت: ۵۱ روستا در این منطقه داریم و راه اندازی کتابخانه های سیار می‌تواند در افزایش سرانه کتابخوانی مردم روستاها تأثیرگذار باشد.

شاهد فعالیت های مهم توسعه‌ای در کتابخانه‌های آذربایجان شرقی هستیم

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح توسعه کتابخانه شهرستان هوراند گفت: تلاش می‌کنیم این پروژه تا سال آینده تکمیل شده و بعداز تجهیز، به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در ساماندهی، بهسازی و تجهیز کتابخانه ها در مناطق محروم استان افزود: در این زمینه از ظرفیت خیران نیز استفاده می‌کنیم.

بابایی سپس با تاکید بر اینکه امروزه کتابخانه‌ها صرفاً محلی برای امانت کتاب نیستند، ادامه داد: کتابخانه ها مرکز فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند و ۶۴ عنوان فعالیت فرهنگی برای تمامی سنین از جمله کودک، نوجوان و مادر در کتابخانه های استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از اجرای ۱۳ پروژه بهسازی در کتابخانه های عمومی استان طی سال جاری خبر داد.

شاهد فعالیت های مهم توسعه‌ای در کتابخانه‌های آذربایجان شرقی هستیم

گفتنی است مدیرکل کتابخانه های عمومی استان باحضور در شهرستان هوراند و دیدار با فرماندار این شهرستان از کتابخانه عمومی ولایت هوراند بازدیدی انجام داد و ضمن گفتگو با اعضا و کتابداران شهرستان هوراند؛ دستورات مقتضی را برای حل موانع و مشکلات موجود، افزایش اعضا و امانت و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تسریع در اجرای پروژه توسعه کتابخانه ولایت را صادر کرد.

همچنین بابایی امروز بازدیدی از کتابخانه شهر آبش احمد نیز داشت و با اعضا و کتابداران این کتابخانه گفتگو و دستورات لازم برای رفع مشکلات و نواقص این کتابخانه را صادر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316319

مهمترین اخبار ایران و جهان: