نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 08:21

معاینه بیش از ۱۱ هزار راس دام در مناطق عشایری کوهرنگ توسط جهادی‌ها

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: گروه جهادی دامپزشکی ولی‌عصر ۱۱ هزار و ۵۰۰ راس دام را در مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ معاینه و واکسینه کردند.

محمدامین دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: گروه جهادی دامپزشکی ولی‌عصر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به مدت سه روز در مناطق عشایری شهرستان کوهرنگ ـ شیخ‌علیخان حضور پیدا کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: این گروه ۱۷ نفره به همراه اساتید دامپزشکی، معاینه، درمان و واکسیناسیون دام‌های منطقه را انجام دادند همچنین به آموزش راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام به ساکنین نیز پرداختند.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ راس دام در این اردو معاینه و ۲۳ هزار عدد واکسن و داروی آبله، شاربن، ppr و تب مالت به دام‌های منطقه تزریق شد.

دهقانی بیان کرد: این اردوی جهادی با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی استان، بنیاد احسان، بسیج سازندگی شهرستان کوهرنگ، دانشگاه آزاد شهرکرد و دفتر امام جمعه کوهرنگ برگزار شد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط، مناطقی از استان که نیاز به حمایت درمانی و بهداشتی دامپزشکی دارند شناسایی می‌شوند و اقدامات لازم جهت رفع تمام یا قسمتی از این نیازها انجام می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359519

مهمترین اخبار ایران و جهان: