نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:52

راه اندازی آزمایشگاه مرجع عسل کشور در اردبیل را پیگیری می کنیم

اردبیل-معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اعتراضات به جای مدیرکل سابق دامپزشکی اردبیل گفت: پیگیر راه اندازی آزمایشگاه مرجع عسل کشور در اردبیل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ویشته ظهر یکشنبه در مراسم معارفه سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به اعتراضات به جای مدیرکل سابق دامپزشکی اردبیل اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع عسل کشور در اردبیل هستیم که با این آزمایشگاه اردبیل قطب تولید عسل به مرجع تشخیص و اصالت عسل تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل با فاصله بسیار زیاد در حوزه تأمین امنیت غذایی و بهداشت دام و طیور از سایر استان‌های همجوار قوی است، گفت: تمامی مراکز دامپزشکی با تلاش برای کاهش و کنترل بیماری‌های دامی هستند و در این راستا می‌توان به جرأت می‌توانیم بگوییم عملکرد اردبیل در حوزه کنترل بیماری «آنگارا، تب مالت و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان» بی نظیر بوده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اردبیل چهره شاخصی در بحث طیور در سطح کشور است، افزود: فشارهای بسیاری از طرف عده‌ای واسطه‌گر و رانت‌خوار برای واردات خوراک دام و طیور وجود دارد که متأسفانه به این راحتی‌ها اجازه واردات و صادرات داده نمی‌شود.

ویشته خاطرنشان کرد: در بحث واردات بین المللی سایر کشورها هیچ‌گونه تعارفی ندارند و ما باید با تلاش مشکلات مربوطه را حل و فصل کنیم و لازم است در این زمینه نظارت بگلوگاه‌های وارداتی کالاهای خوراکی و دام و طیور تشدید شده و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مراسم طی حکمی «مهدی فیضی» به عنوان سرپرست جدید دامپزشکی استان اردبیل منصوب شد و از زحمات ۳۴ ماهه «بهلول تکلوی» مدیرکل سابق اداره دامپزشکی استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293219

مهمترین اخبار ایران و جهان: