نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 17:19

اختصاص ۳۶۰۰ هکتار به کشت باغ و گیاهان دارویی در دلفان

نور آباد- استاندار لرستان از اختصاص سه هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت باغ و گیاهان دارویی در شهرستان دلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار امروز پنج شنبه در بازدید از شهرستان دلفان، اظهار داشت: میزان بهره برداری از گاوداری شش هزار راسی دلفان هم اکنون در حد هزار و ۶۵۰ رأس است که باید برای رسیدن به حداکثر ظرفیت بهره وری مورد حمایت قرار گیرد.

وی در مورد برنامه‌های سفر به شهرستان دلفان، عنوان کرد: بازدید از کارخانه شن و ماسه شهرداری دلفان، شهرک صنعتی نورآباد، پروژه مسکن ملی الفت آباد و افتتاح ایستگاه پمپاژ «چروش» مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در این سفر یک روزه انجام شد.

استاندار لرستان در مورد کارخانه تولید شن و ماسه شهرداری دلفان در منطقه «کفراج»، تصریح کرد: این کارخانه در دولت سیزدهم با همدلی و همراهی مسئولین شهرستان توسعه پیدا کرده است.

زیویار، ادامه داد: بنا بر این است که ظرفیت‌های جدیدی به این کارخانه اضافه شود.

وی در ادامه به مرتفع شدن مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی نورآباد از جمله، آب، برق و گاز اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد راه دسترسی این شهرک نمی‌تواند آن گونه که باید موجب جذب سرمایه گذاران شود.

استاندار لرستان، افزود: بر این اساس مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان موظف شد طرح جدیدی را به این منظور آماده و در شورای برنامه ریزی استان ارائه کند.

زیویار در مورد افتتاح ایستگاه پمپاژ «چروش»، عنوان کرد: این ایستگاه با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۸۸ هکتار زمین را پوشش می‌دهد.

وی افزود: البته شبکه آبیاری این ایستگاه هنوز مشکلاتی دارد که طی دیدارهایی که مسئولان با کشاورزان و مردم منطقه انجام خواهند داد آنها نیز مرتفع می‌شوند.

استاندار لرستان، تصریح کرد: کشت باغ و گیاهان دارویی یک ظرفیت بزرگ است که در دلفان سه هزار و ۶۰۰ هکتار به این موضوع اختصاص داده شده است.

زیویار همچنین در خصوص پروژه مسکن ملی «الفت آباد «دلفان، اظهار کرد: این پروژه فاز بندی شده است و در فاز اول ۳۰ هکتار اجرا خواهد شد.

وی گفت: شرایط توپوگرافی استان و شهرستان دلفان با دیگر نقاط و استان‌های کشور متفاوت بوده و در دلفان بیش از ۷۰ هکتار به آن اختصاص داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287419

مهمترین اخبار ایران و جهان: