نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 08:20

کاهش ۸۵ درصدی آتش‌سوزی در میانکاله

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کاهش ۸۰ تا ۸۵ درصدی آتش‌سوزی در منطقه میانکاله، گفت: پایگاه اطفای حریق در میانکاله ۲۴ ساعته فعال است و همکاران در این زمینه آموزش‌های لازم را دیدند.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: حریق در بهشت پرندگان هم از لحاظ میزان سطح و هم از لحاظ تعداد کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ تا ۸۵ درصدی آتش‌سوزی در منطقه میانکاله، افزود: بیشترین سطح حریق از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ متر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: مدیریت در بحث حریق موجب شد افراد که اقدام به حریق در میانکاله هم می‌کردند وقتی دیدند به اهداف خود نمی‌رسند، انگیزه‌ای برای بروز حریق ندارند.

آهنگری با اعلام اینکه بدون در گذشته استثنا در هفته یک مورد حریق در میانکاله داشتیم، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون یکی دو مورد حریق آن هم در حد۳۰۰ متر مربع نداشتیم که سطح حریق به شدت کاهش یافت و موضوع مهم اینکه قبل از اینکه آتش شعله‌ور شود، در همان لحظات اول نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل شد.

وی با اشاره به تداوم پایش‌های زیست‌محیطی در طبیعت مازندران، خاطرنشان کرد: همکاران ما به واسطه امکانات و تجهیزات روزانه پایش‌ها را در دستور کار دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پایگاه اطفای حریق در میانکاله ۲۴ ساعته فعال است و همکاران در این زمینه آموزش‌های لازم را دیدند.

به گزارش فارس، در راستای اجرای کامل مصوبات سفر رئیس جمهور در حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی این استان،  با خرید تجهیزات مهار آتش، میزان آتش‌سوزی در تالاب بین المللی میانکاله ۸۰ درصد کاهش یافته است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303319

مهمترین اخبار ایران و جهان: