نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 22:07

پرداخت خسارت به سیل زدگان تا سقف ۳۰ میلیون تومان

گرمی- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: پرداخت خسارت به سیل زدگان گرمی، انگوت و بیله سوار تا سقف ۳۰ میلیون تومان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد عصر پنجشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده گرمی و انگوت اظهار کرد: قرار است از طریق بیمه پرداخت خسارت به سیل زدگان انجام شود که اداره کل امور اقتصادی و دارایی پرداخت خسارت به واحدهای مسکونی را با اولویت انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۳۶ روستای انگوت و گرمی با خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصد روبه رو شدند که پرداخت خسارت برای واحدهای مسکونی دارای انشعاب برق آنها از طریق بیمه انجام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۸۱۰ خانوار روستایی و ۸۰ خانوار شهری بر اثر وقوع سیل در یک ماه گذشته در گرمی و انگوت دچار خسارت شدند که از طریق بیمه تأمین خسارت ساختمانی انجام می‌شود.

نژادمحمد از ثبت اطلاعات این خانوارها در سریع‌ترین زمان در سامانه طراحی شده وزارت اقتصاد و دارایی خبر داد و افزود: تاکنون اطلاعات ۶۰۰ خانوار در این سامانه وارد شده و تلاش بر این است تا با همکاری بنیاد مسکن و ارائه اطلاعات فرمانداران ثبت اطلاعات سایر خانوارها نیز به سرعت انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پرداخت خسارت برای ساکنان واحدهای مسکونی خسارت دیده با انشعاب برق در مناطق شهری تا سقف ۳۰ میلیون تومان و روستایی تا ۲۴ میلیون تومان انجام می‌شود.

نژادمحمد اضافه کرد: امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان پرداختی این میزان خسارت را از طریق پوشش بیمه‌ای شاهد باشیم تا بخشی از دغدغه‌های خانوارها رفع شود.

وی بیان کرد: هر چند این مبلغ ناچیز است ولی بر اساس پوشش بیمه‌ای ساختمان‌ها پرداختی خسارت انجام می‌شود و امیدواریم سایر نهادها به ویژه بانک‌های عامل نیز در پرداخت تسهیلات بلند مدت قرض الحسنه برای سیل زدگان پیشقدم شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل و تأمین منابع از سوی دولت سیزدهم سعی خواهد شد تا در فصل کاری بخشی از خسارت سیل زدگان جبران شده و ساخت و ساز واحدهای مسکونی نیز از طریق بنیاد مسکن و سایر نهادهای انقلابی انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302963

مهمترین اخبار ایران و جهان: