نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 17:06

قدردانی رئیس جمهور ارمنستان از حمایت ایران از روند صلح و ثبات در قفقاز

رئیس جمهور ارمنستان در دیدار امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از حمایت ایران از روند صلح و ثبات در قفقاز، خواستار تقویت همکاری‌های ۲ کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس داووس با «واهاگن خاچاطوریان» رئیس جمهور ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر اخیر خود به ارمنستان و دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه و دبیر شورای امنیت ملی این کشور گفت که ارمنستان در سیاست همسایگی ایران جایگاه مهمی دارد. 

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط قوی دو ملت گفت: ارزیابی ما این است که روابط دو کشور در حال پیشرفت است و تقویت این روابط تامین کننده منافع دو ملت است. 

وزیر امور خارجه حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: همواره از گفت‌وگوهای صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان حمایت کرده و می‌کنیم و معتقدیم‌ که باید از طریق راه‌‌حل‌های منطقه‌ای به ثبات در منطقه برسیم. 

وی بر اهمیت بازماندن مسیرهای مواصلاتی تاریخی در روند تحولات قفقاز و عدم تغییرات ژئوپلیتیکی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از ارمنستان به عنوان همسایه خوب ایران گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ارمنستان نداریم.

«واهاگن خاچاطوریان» رییس جمهور ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از روابط دوستانه و سازنده دو کشور، به پیوندهای تاریخی بین دو ملت و آثار و نقش مثبت آن در گسترش روابط دوستانه و همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد و گفت: ما باید این دوستی‌ها را به نسل‌های آینده دو کشور منتقل کنیم. 

رئیس جمهور ارمنستان تقویت همکاری‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دو کشور را خواستار شد و تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و ترانزیت را حائز اهمیت خواند.

وی از حمایت ایران از روند صلح و ثبات و استقرار در قفقاز قدردانی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642163

مهمترین اخبار ایران و جهان: