نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 12:36

ماکرون: پیروزی روسیه غیرقابل قبول است

رئیس جمهور فرانسه با غیرقابل قبول خواندن پیروزی روسیه بر اوکراین بر لزوم تداوم حمایت کشورهای اروپایی از کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که پیروزی روسیه در اوکراین برای اروپا غیرقابل قبول است و کشورهای اروپایی باید برای حمایت از این کشور «تا آنجایی که لازم است» آماده باشند.

ماکرون در جریان سفرش به سوئد بر این موضوع تاکید کرد که حمایت از اوکراین از جانب کشورهای اروپایی حتی در صورت عدم مشارکت آمریکا هم باید ادامه‌دار باشد. وی در این رابطه به تصمیمات متعددی که جهت افزایش تولیدات دفاعی کشورش برای حمایت از اوکراین اتخاذ کرده است نیز تاکید کرد.

با این حال به گفته رئیس‌جمهور فرانسه کارهای بیشتری برای انجام دادن جهت حمایت از کشور اوکراین بایستی انجام گیرد. ماکرون در این رابطه عنوان کرد: ما باید آماده عمل، دفاع و حمایت از اوکراین باشیم. هر اتفاقی که بیفتد، تصمیم آمریکا هرچه که باشد.باید این واقعیت را بپذیریم که اوکراین بخشی از قاره اروپاست.

ماکرون همچنین گفت: برای همه ما غیرممکن است که روسیه را برنده این جنگ ببینیم، زیرا در صورت پیروزی روسیه دیگر چارچوب و ساختار امنیتی در قاره ما وجود ندارد. برای تحقق این امر باید تصمیمات متعددی در سطح ملی و اتحادیه اروپا اتخاذ شود.

پیشتر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد که وضعیت ناشی از توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین تاثیر خاصی بر نحوه جنگ این کشور بر روسیه برجا گذاشته است. طبق برخی از گزارشات منتشر شده، دستیاران کلیدی دولت بایدن هم در جریان نشستی پشت درهای بسته به کنگره آمریکا هشدار داده‌اند که بدون تصویب کمک‌های نظامی به اوکراین، ممکن است مشکلات قابل توجهی برای این کشور ایجاد شود.

«ولادیمیر زلنسکی» پیشتر عنوان کرده بود که بدون حمایت آمریکا از این کشور، اروپا نمی‌تواند به تنهایی چه از نظر مالی چه از نظر نظامی از کی‌یف در جنگ با روسیه حمایت کند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655563

مهمترین اخبار ایران و جهان: