نیوز سیتی!
25 دی 1402 - 14:04

دیدار سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان با معاون نخست‌وزیر قرقیزستان

سفرای ایران، چین، ترکیه و پاکستان در «بیشکک» با معاون نخست‌وزیر قرقیزستان دیدار و گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «غلامحسین یادگاری» سفیر ایران، «دو دیون» سفیر چین، «احمد صدیق دوغان» سفیر ترکیه و «حسن علی زیگ» سفیر پاکستان در «بیشکک» با «باکیت توروبایف» معاون نخست وزیر قرقیزستان دیدار و گسترش همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

هدف از این دیدارهای دوجانبه بررسی دستورکار اقتصادی با تاکید بر تشدید و گسترش بیش از پیش همکاری‌های تجاری و اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری در اقتصاد قرقیزستان و افزایش مبادلات تجاری با این کشورها بود.

توروبایف با سفرای کشورهای مذکور، ایجاد بنیادهای توسعه سرمایه گذاری مشترک، تشکیل مراکز تجاری و لجستیکی، همکاری‌های حمل‌ونقل و ترانزیت محموله‌ها، اجرای توافقات بر اساس نتایج نشست‌های کمیسیون‌های بین دولتی دوجانبه و همچنین توسعه پایه قراردادی- حقوقی در زمینه‌های یادشده را بررسی کرد.

طرفین برای پیشبرد این مسائل در مورد برگزاری مراسم‌ها از جمله تبادل سفرها در سطح روسای وزارتخانه‌ها و ادارات اقتصادی ذیربط به توافق رسیدند.

طرفین در پایان این دیدار، بر آمادگی خود برای تشدید و تحکیم همکاری‌ها در سطح بین دولتی از طریق وزارتخانه‌ها و تعامل بین محافل تجاری این کشورها تاکید کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1638563

مهمترین اخبار ایران و جهان: