نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 18:14

وزیر کشور: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی سیستان و بلوچستان مطلوب است

وزیر کشور با بیان اینکه هدف از سفر به استان سیستان و بلوچستان رصد و پیگیری پروژه‌های مهم تجاری، مرزی، صنایع و کشاورزی استان است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی این استان مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: هدف از سفر به سیستان و بلوچستان، رصد و پیگیری پروژه‌های مهم آبی، تجارت مرزی، راهسازی، صنایع تولیدی، کشاورزی، دامپروری و ... در این استان است.

وی افزود: از دیگر مسائل مهمی که در این سفر پیگیری می‌شوند بررسی آخرین وضعیت مرزها، نیازهای مرزی و بازارچه‌های مرزی است.

وزیر کشور تصریح کرد: مسئله آب یکی از موضوعات مهم و اصلی استان است که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و ما نیز پیوسته در حال رصد و پیگیری آن هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت مرزی استان سیستان و بلوچستان نسبت به گذشته فعال‌تر و با ساماندهی بهتری در حال انجام است که در همین زمینه برخی از مرزها مانند ریمدان که در گذشته راکد بوده‌اند، اکنون شده‌اند.

وحیدی تاکید کرد: تجارت ما و کشور پاکستان یک امر مهمی است که یکی از واسطه‌های مهم آن ظرفیت مرزهای دو کشور است که خوشبختانه در وضعیت خوبی قرار دارند و یقیناً در حجم تجارت و معیشت ما تاثیرگذار است.ن گفت: به زودی کارخانه آسفالت تفتان در محور اصلی خاش زاهدان راه اندازی خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640119

مهمترین اخبار ایران و جهان: