نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 14:12

ورزشکاران قم در 9 رشته آماده اعزام به بازی‌های آسیایی 2023

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی 2023 در اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: ورزشکاران قم در 9 رشته دارای شانس اعزام به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی 2023 هستند.

ویدا فرحان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: به منظور شناسایی ورزشکاران دارای شانس اعزام به رویداد ورزشی مهم قاره‌، اواخر سال گذشته از هیات‌های ورزشی خواسته شد ورزشکاران خود را که احتمال اعزام به این بازی‌ها دارند به صورت مکتوب به اداره‌کل ورزش و جوانان معرفی کنند.

وی عنوان کرد: در اقدام بعدی جلسه‌ای با حضور روسای هیات‌های ورزشی که ورزشکاران خود را به ستاد معرفی کرده بودند برگزار شد و شرایط تیم‌های اعزامی کشورمان و ورزشکاران قمی که ممکن است همراه با این تیم‌ها به بازی‌های آسیایی بروند به دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی 2023 در اداره کل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: همچنین جلسه دیگری از ستاد بازی‌های آسیایی را با حضور محمدحسن حسین‌زاده داور بین‌المللی بدمینتون قم و روح‌الله میکائیلی سرمربی تیم ملی کشتی و علی رضایی دبیر سابق فدراسیون دوومیدانی و مربی تیم‌های ملی اعزامی کشورمان به مسابقات مختلف برون‌مرزی برگزار کردیم.

فرحان افزود: در این جلسه‌ها همچنین مقرر شد هم ورزشکاران و هم مربیان و احتمالا داورانی که از قم به بازی‌های آسیایی می‌روند مورد حمایت ویژه اداره کل ورزش و جوانان قرار بگیرند، حمایت مالی از ورزشکاران برای پوشش هزینه‌های تمرین و حضور در اردوها، معرفی به هیات پزشکی ورزشی برای پیگیری سلامت ورزشکاران، هماهنگی با مراکز فیزیوتراپی و باشگاه‌های مجهز برای برخورداری از امکاناتی نظیر کار با دستگاه‌ها و ماساژ ورزشی و چند اقدام دیگر از جمله کارهایی است که ستاد برای حمایت از ورزشکاران قمی دارای شانس اعزام به بازی‌های آسیایی انجام داده‌ است.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی 2023 اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین ورزشکاران قمی دارای شانس اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو را معرفی کرد و افزود: برای حضور در بازی‌های آسیایی ورزشکاران 6 رشته و برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی 2023 هانگژو چین ورزشکاران 3 رشته از استان قم شانس کسب سهمیه دارند.

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1224963

مهمترین اخبار ایران و جهان: