نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:36

تجهیز بیمارستان «دیر» مشکل بیماران دیالیزی را رفع می‌کند

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: با راه‌اندازی مرکز دیالیز بیمارستان دیر بوشهر، نیازی به مراجعه بیماران به سایر مراکز در شهرستان‌ها نیست.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بیمارستان این شهرستان و کمبودها و نقص‌های آن، بیان کرد: سال گذشته یک خیر ساختمان مرکز دیالیز را در این شهرستان احداث کرد، بخشی از دستگاه‌های مورد نیاز این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی و بخشی دیگر توسط شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه تأمین و تجهیز شد اما باز هم راه‌اندازی نشد.

خطیب جمعه دیر اظهار کرد: هر چند به صورت ظاهری ساختمان این مرکز به وسیله وزیر بهداشت و درمان در زمان سفر رئیس جمهور در اسفندماه سال گذشته به افتتاح رسید. اما هیچ‌گونه خدماتی توسط این مرکز ارائه نمی‌شد و پذیرش بیمار صورت نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: بعد از گذشت مدتی در سفر معاون وزیر بهداشت و بازدید از این مرکز، پیگیری و صحبت‌های لازم صورت گرفت و مقرر شد تا این مرکز ظرف مدت یک هفته راه‌اندازی و پذیرش بیمار نیز انجام شود، خوشبختانه موضوع پذیرش بیمار در این مرکز انجام شده است و ارائه خدمات با ۶ تخت آغاز شده است و این در حالی است که طی قول‌های مساعد از هفته آینده پذیرش به ۲۴ نفر در روز می‌رسد.

امام جمعه دیر افزود: با توجه به قول‌های مساعدی که داده شده است مقرر شد تا سه دستگاه دیالیز دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی به این مرکز اختصاص داده شود، با این اقدامات و تجهیز هر چه بهتر این مرکز، مشکل بیماران دیالیزی رفع می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز سایر شهرستان‌ها نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276963

مهمترین اخبار ایران و جهان: